איתן צור, רוביק דנילוביץ׳ ויהודית פרוכט במפגש במהלך סיור היזמים
איתן צור, רוביק דנילוביץ׳ ויהודית פרוכט במפגש במהלך סיור היזמיםצילום: דוברות

בלב מרכז העסקים הראשי של מטרופולין באר שבע, המעניק שירותים לעשרות אלפי אזרחים ביום. מוצע מכרז למכירה חטיבת הקרקע האחרונה באזור זה.

שטח זה כולל שני מגרשים אטרקטיביים ביותר כיום בעיר לנדל"ן מניב. הקרקע מיועדת לבניית שטחי משרדים ומסחר עד 31 אלף מ"ר, בעסקת קומבינציה עם העירייה.

גודל המגרשים המוצעים במכרז 14.4 דונם (5,409 מ"ר + 9,045 מ"ר) והם סמוכים אחר לשני, המכרז מתייחס אליהם כמקשה אחת והם משווקים יחדיו. בסמוך להם יבנה בי"ח אסותא. (מצב שרטוט המגרש). המגרשים ממוקמים ב'מרכז אזרחי', בין תחנה מרכזית לרכבת מרכז, לקריית הממשלה ועיריית באר שבע.

היום התקיים סיור יזמים בשטח. גיוס היזמים לטובת עניין במכרז, הגעה לסיור והכרה בפוטנציאל ההזדמנות בבאר שבע הובל ע"י יהודית פרוכט סמנכ"לית נדל"ן מניב של מרכז הבנייה הישראלי. לסיור הגיעו יזמים מהדרום ומכל הארץ. ביניהם נציגי חברות אשטרום, לוינשטיין, אמות, קבוצת מבנה, סנרג' ועוד.

רואה החשבון תומר ביטון גזבר עיריית באר שבע קיבל את פני היזמים בדברי רקע על המכרז: "למכרז חשיבות מיוחדת, פעם ראשונה שמדובר במכרז של העירייה, מבלי שהיא נפרדת מהקרקע אלא הופכת שותפה להמשך הדרך בעסקת קומבינציה. מדובר בנכס מרכזי אחרון ששייך לעיריית ב"ש בפריים לוקיישן בעיר. העירייה רואה בחשיבות רבה את פיתוח האזור, מגרשים נוספים במתחם נמכרו וכבר נמצאים בתהליכים שונים של בנייה. מדובר במקרקעין בעל חשיבות רבה ברמת השיווק".

מפת המתחם המתוכנן
מפת המתחם המתוכנןצילום:דוברות

במסגרת העסקה תימכר חלק מהקרקע שתיועד ליזמות בכפוף לתב"ע, תמורת שירותי בנייה הכוללים לפחות 5100 מ"ר משרדים שימסרו לרשות ולשימוש העירייה בחלק הקרקע שתישאר בבעלות העירייה.

במהלך הסיור התקיים מפגש עם רוביק דנילוביץ' ראש עיריית באר שבע בו הוא הציג את החזון, מגמות ותנופות הפיתוח לבאר שבע ולנגב: "עתיד באר שבע כולל את עתיד האזור כולו. המדינה שותפה לפיתוח וליעדים. עד כה כל מה שתכננו במסגרת תוכנית החומש התממש, הקמנו פארק הייטק, קרית תקשוב כבר קורמת עור וגידים, אגם מלאכותי הגדול ביותר בארץ, אמפי, אזורי מגורים ועוד ועוד. באר שבע הופכת למרכז מטרופוליני, אזור שעד לא מזמן נתפס לחצר האחורית של המדינה שהכלכלה שלו התבססה על מפעלים עם שכר נמוך שיצר פערים חברתיים כלכליים ותדמיתיים".

"אנחנו רצים קדימה, השלמת הקמת בית החולים השני של העיר, שייתן מענה לאיכות החיים לצמצום הפערים וכך גם יהיה נכון כלכלית. הקצנו לייזום והקמת בית חולים זה 1500 דונם קרקע. אנחנו מייצרים מנופים בינלאומיים, המרכז הבריאותי החדש, קריית ביו-טק, תחום הסייבר, עוגני תעסוקה, מגדלורים של מדע וטכנולוגיה אליהם נשאבים המוחות הטובים ביותר במדינה. באוניברסיטה בן גוריון מוקם כעת הקמפוס הצפוני, בו יתבססו פקולטות חדשות. משרדי ההייטק מביאים איתם הכפלה של כמות המשרות, בעקבותיהם מוקמים מקומות בילוי, גני ילדים, העיר נראית אחרת וזו כלכלה, כולם חיים מזה, ניצור את העתיד כדי שנהיה רלוונטיים.

בבאר שבע מחסור גדול במשרדים, אתם היזמים צריכים לצפות מה נכון לעוד 5 שנים. מתחת לרדאר משהו גדול קורה, הכלכלה פה הולכת להשתנות לשנים רבות, המוחות הכי טובים יגיעו לכאן. אלה שמייצרים את החדשנות. ההון האנושי הוא החשוב בישראל, בעוד עשור האזור ישתנה לחלוטין".

בימים אלה מקדמת העירייה יחד עם משרדי הממשלה ושותפים נוספים הקמת בית חולים נוסף במערב העיר, הקמת קריית התקשוב של צה"ל, שדרות תשתיות תחבורה עירוניות ובין עירוניות, כאשר פרויקט הדגל לעשור הבא הוא הרכבת הקלה. באר שבע הופכת להבטחה של מדינת ישראל, מודל בינלאומי של הצלחה שהוכתר כעיר העתיד המבטיחה ביותר בתחום הידע והטכנולוגיה.