השר כחלון מגיע לפגישה עם נתניהו

ראשי הסיעות שהמליצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו כמועמד שלהן להרכבת הממשלה הבאה, נפגשו הערב (חמישי) עם נתניהו והחליטו פה אחד כי יש להקים ללא דיחוי ממשלת ימין שתפעל לטובת כל אזרחי ישראל.

ראשי הסיעות קראו ליו"ר "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, לעמוד בהתחייבותו לבוחריו ולהצטרף לממשלת הימין ללא דיחוי - ולא לתת את ידו להקמת ממשלת שמאל.

הפגישה בלשכת ראש הממשלה בירושלים התקיימה על רקע סירובו של ליברמן להתפשר בנושא חוק הגיוס. נתניהו הציע לליברמן לאשר את חוק הגיוס כפי שגובש בכנסת הקודמת עם תיקון אחד שלפיו יעדי הגיוס יקבעו בהחלטת הממשלה, אך ליברמן מסרב בתוקף.

במפלגת ישראל ביתנו הגיבו: ''כל מה שצריך על מנת להקים ממשלת ימין הוא לדרוש מהמפלגות החרדיות להסיר את ההתנגדות לחוק הגיוס כפי שהוסכם עליו בכנסת הקודמת וכפי שחוקק בקריאה ראשונה בתמיכת הליכוד ויתר מרכיבי הקואליציה. באותו רגע שהמפלגות החרדיות יסירו את התנגדותן לחוק הנ"ל, בניגוד לסיכומים הקודמים, תקום ממשלה חדשה.

''ממשלת 60 אינה ממשלת ימין, אלא ממשלה חרדית שבמקום לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית תהפוך אותה למדינת הלכה. לכן, 'ישראל ביתנו' תתנגד בתוקף לממשלת הלכה, ממשלת 60", הוסיפו במפלגתו של ליברמן.

סמוטריץ' משוכנע: תוקם ממשלת ימין

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (איחוד מפלגות הימין) אמר מוקדם יותר ''הולכים בעזרת ה' להקמת ממשלת ימין טובה שתשרת את אזרחי ישראל ארבע שנים קדימה ותעשה המון דברים טובים. זאת השאיפה. נדמה לי שכולם מרגישים את האחריות הכבדה שמוטלת על הכתפיים.

"אני מקווה שכולם לא יעשו משחקים וירדו מהעצים הגבוהים שטיפסו עליהם ונתבשר בימים הקרובים על ממשלה", הוסיף סמוטריץ'.

יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ אמר לפני הפגישה ''אנחנו נכנסים עכשיו לפגישה חשובה, הכוונה שלנו היא להקים ממשלה. אני בטוח שראש הממשלה יענה לכל הצדדים, אנחנו רוצים בשקט ובנחת לנסות ולסכם את הדברים על דעת להקים ממשלה.

פרץ אישר שחוק הגיוס הוא ה'מוקש' שמעכב את הרכבת הממשלה, ''חוק הגיוס הוא סוגיה שאנחנו מנסים לפתור אותה. אנחנו רוצים שתקום ממשלה ונעשה הכל כדי שזה יקרה", הבטיח.

הרב רפי פרץ מגיע לפגישה עם נתניהו