השקת ספינת אח"י מגן של צה"לדובר צה"ל

טקס ההכרזה הרשמי על ספינת המגן הראשונה מסוג סער 6, ״אח״י מגן״, התקיים אתמול (חמישי) במספנות שבגרמניה.

הטקס התקיים בראשות מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, ראש מנהל רכש במשרד הביטחון, אבי דדון, ראש מספן ציוד, תת-אלוף יוסי אשכנזי, מפקד פרויקט ספינות המגן, אלוף-משנה ארז, מפקד אח״י מגן, סגן-אלוף ברוך, מפקדים וחיילים הלוקחים חלק בפרויקט ועובדי המספנה.

השקת הספינה כללה שבירת בקבוק שמפניה על חרטום הספינה על ידי רעייתו של מפקד זרוע הים, אתי שרביט, טקס מסורתי המתבצע בעת חניכת כלי שייט חדש.

ספינות הסער 6 וביניהן אח״י מגן יעניקו תוספת כוח משמעותית לשייטת ספינות הטילים וישמשו חוד החנית בהגנה על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל.

לספינות הסער 6 אמצעים ויכולות שוברי שוויון באמצעותן יוכלו הספינות לתמוך במאמץ מבצעי התקפי במסגרת ההגנה המרחבית.

אח''י מגן
אח''י מגןצילום: thyssenkrupp Marine Systems


האלוף שרביט אמר כי ״ביום הזה, עם מתן שם עברי לקורבטת הטילים- אח״י מגן, אנו מניחים לבנה רבת משמעות בבניינה של חומת המגן של ארצנו. בניית כלי שייט היא כמו יציאה להפלגה ארוכה ורבת שנים. צעד אחר צעד פוסעים בנתיב מורכב, רב אתגרים המחייב שיתוף פעולה הדוק עם גורמים רבים במעלה הדרך. ברצוני להודות לכל שותפינו לדרך בתוך הזרוע ומחוצה לה".

ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, אבי דדון, הזכיר "רק לפני שנה עמדנו כאן בטקס חיתוך המתכת הראשונה, והנה כעבור שנה אנו עומדים נפעמים אל מול הספינה הראשונה מתוך ארבע, אח"י מגן.

''ההישג הבלתי רגיל הזה הוא בזכות העבודה הקשה שלכם, קציני חיל הים ואנשי משרד הביטחון. יחד עם שותפינו במספנה הגרמנית הפכתם חזון למציאות, שתשפיע באופן דרמטי על בניין הכוח של חיל הים", אמר דדון.

ד"ר רולף וירץ, מנכ"ל thyssenkrupp Marine Systems, אמר "אנו גאים מאוד לתרום לביטחון ישראל. ספינות ה'סער 6' הינן הכלים המתקדמים והגדולים ביותר של חיל הים הישראלי. הרכבת המערכות הסופית תבוצע על יד התעשייה הישראלית, ולמעשה הספינות יתרמו במידה רבה לכלכלת המדינה".