הבית הלבן
הבית הלבןצילום: ISTOCK

מתגברת המתיחות בין ארה"ב ואיראן. הנשיא דונלד טראמפ הודיע כי ארה"ב תשלח בשבועות הקרובים כוחות צבא נוספים, בהם 1500 חיילים ומטוסי קרב שונים, למזרח התיכון על מנת להתמודד עם איומים מצד איראן.

בנוסף, האשימו ביום שישי פקידים פנטגון בכירים באופן רשמי את איראן בהפצצת מיכליות נפט ליד איחוד האמירויות ובשיגור רקטות אל עבר שגרירות ארה"ב בעיראק בשבוע שעבר. "אנו מאמינים במידה רבה של ביטחון כי ההוראה לביצוע הפיגועים האלו הגיעה מההנהגה הגבוהה ביותר של איראן" אמר סגן מפקד הצי האמריקאי, מייקל גילדאי.

ביום שישי קיים הנשיא טראמפ תדרוך לעיתונאים בו הודיע על שליחת החיילים ומטוסי הקרב למזרח התיכון. "אנו מתכוונים לשלוח מספר קטן יחסית של חיילים למזרח התיכון. ל-1500 החיילים שנשלח למזרח התיכון יהיה בעיקר תפקיד הגנתי כחלק מהיערכות שהחלה החודש הזה בתגובה לאיומים מאיראן. כרגע אני לא חושב שאיראן רוצה להילחם, ואני בהחלט חושב שהיא לא רוצה להילחם בנו".

בין היתר יישלחו למזרח התיכון גם מטוסי ריגול וטייסת קרב חדשה. בתגובה אמר הגנרל חסן סייפי, בכיר בצבא האיראני כי "אנו מקווים שגורמים רציונליים בוושינגטון יגרמו לגורמים הקיצוניים בוושינגטון למנוע מלחמה. אנו מאמינים שהאמריקנים הרציונליים ומהפקדים המנוסים שלהם לא יניחו לאלמנטים רדיקליים בארה"ב להוביל אותם למצב שממנו יהיה קשה מאוד לצאת. לכן הם לא יכנסו למלחמה".