שוב בליגת העל. מכבי חיפה
שוב בליגת העל. מכבי חיפהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

ללא יתרון בייתיות אבל עם הרבה מאוד אופי. רק לפני שנה ירדה מכבי חיפה אל ליגת המשנה, הליגה הלאומית בכדורסל. היה זה שפל גדול בתולדות המועדון שנחשב למצליח ובעל יומרות במשך שנים בנוף הכדורסל הישראלי.

הקבוצה הירוקה שעלתה לליגה הלאומית בשנת 2007 ומאז נרכשה על ידי הבעלים האמריקאי ג'ף רוזן, הגיעה אל עונת השיא שלה בעונת 2012/13 כשזכתה באליפות היסטורית עבורה כשגברה בגמר הפיינל-פור על מכבי ת"א., הישג שנחשב היסטורי באותה העונה.

מאז חיפה שנחשבה לקבוצה שמביאה שחקנים אלמונים לליגת העל הישראלית ומוכרת לכל עבר, ידעה ימים טובים יותר ופחות, שבסופם ירדה אל הליגה השניה בסיום העונה שעברה.

ביום שישי האחרון, רגע לפני כניסת השבת, עשתה חיפה היסטוריה נוספת עבורה כשזכתה באליפות הליגה הלאומית בדרך לחזרה אל ליגת העל כבר לאחר שנה, אך לא רק זה היה היסטוריה.

בדרך אל ההעפלה לליגת העל, עברה חיפה פעמיים קבוצות שמחזיקות ביתרון בייתיות, כשבשלב חצי הגמר גברה על הפועל רעננה שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון בטבלה ובסדרת הגמר גברה על הפועל גליל עליון עם 3:1.

עם סגל שחקנים ששיחקו אצלה בליגת העל כמו הקפטן ווילי וורקמן ושחקן נבחרת העתודה דניאל קופרברג, הירוקים מהכרמל חוזרים אל ליגת העל במטרה לשוב ולתקוע יתד.

שמואל פרנקל, יו"ר מנהלת ליגת ווינר סל, ברך את חיפה על העפלתה לאחר שנה לליגה הבכירה כשאמר: "אני מברך את מכבי חיפה על חזרתה המהירה לליגת העל. אני מחכה לראות את המועדון הירוק חוזר לימיו הטובים והמרשימים בליגת העל ומאחל לג'ף רוזן ולכל הצוות שלו קיץ פורה, בתקווה לקבוצה חזקה שתתחרה בעונה הבאה על כל התארים".