אוהדי בית"ר במשחק מול אתלטיקו. נגד התאגיד
אוהדי בית"ר במשחק מול אתלטיקו. נגד התאגידצילום: פלאש 90

אוהדי בית"ר ירושלים נגד תאגיד השידור הציבורי. רק ביום שלישי האחרון חגגו אוהדי בית"ר ירושלים את אחד מהישגי השיא הגדולים של המועדון הוותיק כשגברו על אתלטיקו מדריד, קבוצת הפאר הספרדית בתוצאה 1:2 באצטדיונם הביתי, אצטדיון טדי שבבירה.

המשחק אמנם התקיים במסגרת משחק ראווה בין שני המועדונים, אך את מסיבת העיתונאים החגיגית שלפני המשחק ניצלו כתבים רבים לשאלות שונות ומגוונות שלא תמיד קשורות ישירות למשחק בין השתיים.

אחת מאותן כתבות הייתה כתבת הספורט של תאגיד השידור הציבורי, הדס גרינברג, כשזו שאלה את חלוצה הספרדי של מדריד, אלברו מוראטה מה דעתו על כך שבבית"ר לא משחקים שחקנים ערבים. מארגני המשחק, חברת 'קומטק', אסרה על החלוץ הספרדי שלא הבין את פשר השאלה לענות תשובה, ובתגובה צייצה גרינברג כי מדובר ב"קרקס אתלטיקו".

עוד צייצה גרינברג כי בתגובה לחוסר המענה לשאלתה החליטו בתאגיד השידור הציבורי לעצור את הראיון ולהפסיקו לאלתר כשציינה כי "לא יכתיבו לנו מה לשאול" והוסיפה כי יתר העיתונאים במקום נשארו "לליקוק וסלפי".

אוהדי בית"ר שמזמן כבר הפסיקו להיות שק החבטות של התקשורת הממוסדת המזוהה עם הצדדים השמאלים במפה הפוליטית, החליטו שלא לשתוק על שאלתה של גרינברג ופנו בתלונה עליה לממונה על קבילות הציבור בתאגיד, אורלי ממן.

חמישה ימים לאחר מכן, החזירה ממן תגובה מבזה לא פחות, כשזו הכלילה את כלל אוהדי בית"ר יחד עם המועדון הירושלמי כמי שמתנהגים באופן גזעני לשחקנים.

"למרבה הצער בית"ר ירושלים התפרסמה בהתייחסותם הגזענית של שחקניה, השוללת הכללת שחקנים ערבים ו/או מוסלמים בסגל שלה. מכאן, שהכתבת הדס גרינברג ביצעה את עבודתה העיתונאית ושאלה שאלה מתבקשת, גם אם לא נוחה לשמיעה עבור הצופים".

עוד כתבה ממן כי "הכתבת הסבירה את נחיצות השאלה בהופעתה באולפן בשיחה שהתקיימה מול המגישה".

נציין כי בבית"ר ירושלים שיחקו בעברם מספר שחקנים מוסלמים וכן כי ישנן קבוצות נוספות בליגת העל בכדורגל בהן אין שחקנים ערבים או מוסלמים כגון מכבי ת"א.

לטענת אוהדי בית"ר, ישנה סיבה מסויימת מדוע את שחקני היריבה של קבוצות אלו וקבוצות נוספות שאוהדיהן נוהמים לעבר שחקנים שחומי עור ומתנהגים בצורה אלימה וגזענית, לא שואלים את אותן השאלות - משום שהן בצד הנכון של המפה הפוליטית.