ישראל פורטנוי תושב מבוא מודיעים

ישראל פורטנוי, מוסיקאי תושב מבוא מודיעים, סיפר לערוץ 7 על רגעי הפינוי מהבית בל"ג בעומר, על התמיכה מעם ישראל, על ביתו שנשרף ועל האופטימיות שעליה הוא שומר גם ברגעים הקשים.

''הכל קרה ממש מהר, מהר מידי, היה ל"ג בעומר ואמרו לנו לצאת מהמושב. הייתי באמצע לנגן על גיטרה אז יצאתי עם גיטרה ביד, בלי ארנק ובלי דרכון. זו הפעם האחרונה שהיינו בבית ועכשיו הכל אפר".

השיחה עם פורטנוי נערכה לפני שהוא הגיע לראות את מה שנשאר מהבית, אך חבר כבר הספיק לבשר לו על המתחרש: "חבר שלי היה בפנים והוא אמר לי במילים שלו: 'אין מה לראות, הכל אפר'. היה לי דק מטורף ליד הבית מעץ, מלא גיטרות וינטג' ואולפן ביתי והכל... נמחק".

"מצד אחד אבד לנו הכל, מצד שני זה פשוט מדהים כמה כל העם הזה בא ביחד ונותן דברים", מספר פורטנוי שאף נאלץ לכבות את הטלפון מרוב פניות לעזור. "הייתי חייב לכבות את הטלפון, היו יותר מידי אנשים שהתקשרו וכל מיני הצעות להכל. מהצעות לקנות טלפון במחיר עלות ועד הדברים הכי אלמנטריים".

יצירותיו של פרוטנוי עלו בלהבות, אך הוא מבטיח להמשיך ליצור. "כל החיים שלי יצרתי, מגיל 6, ותמיד יהיה. תכלס' כל הדברים שקשורים - הגיטרות וכלי הנגינה והאולפן והמכשירים, כל הדברים האלה הם פיזיים ויום אחד יהיה לי את אותם דברים, אבל באמת הדבר שהכי כואב לי אישית זה שהיה לי כל כך הרבה דפים שכתבתי עליהם במשך מלא שנים מלא דברים - מילים ומנגינות.

''וגם הקלטות שהיו על דיסק קשיח שגם הוא היה באולפן, אבל עזוב, כל אחד פה יש לו סיפור לא פחות פשוט מהשני וזה קהילה שאנחנו נחזור יותר חזקים ממה שהיינו אי פעם. בתהליך ארוך אבל לאט לאט".

צפו: בית הרב קרליבך נשרף, הספרים שרדו