ח"כ סילמן עם ראש העיר אשקלון
ח"כ סילמן עם ראש העיר אשקלוןצילום: דוברות אשקלון

חברת הכנסת עידית סילמן (הבית היהודי) ביקרה במרכז החוסן של שדות נגב יחד עם ראש המועצה תמיר עידאן, חבר הכנסת לשעבר חיים ילין ומנהלת מרכז החוסן מעיין.

בהמשך היום נפגשה חברת הכנסת סילמן עם ראש עירית אשקלון תומר גלאם על מנת לדון בקידום הקמת מרכז חוסן בעיר.

בעקבות סבבי ירי חוזרים ונשנים בעוטף עזה רבתי, מומשו כל התקציבים השנתיים של מרכזי החוסן לשנת 2019. סילמן ביקשה ללמוד מקרוב את האתגרים ושמעה מהצוותים כיצד ניתן לפעול ולסייע.

תפקידם העיקרי של מרכזי החוסן הוא לתת תמיכה טיפולית, רגשית ופסיכולוגית לנפגעי טראומה בעוטף. המרכזים מכשירים מתנדבים לשעת חירום, מחזקים את החוסן הקהילתי ומעניקים טיפול הן בשגרה והן בזמן חירום.

"לא ייתכן שהמרכזים לא יתוקצבו בהתאם לצרכי התושבים והמצב הביטחוני", אמרה סילמן. ''ילדי העוטף חווים מציאות מאתגרת והם חייבים לקבל מענה מיידי להתמודדות איתה. סבבי הלחימה מובילים למציאות בה נדרשים מרכזי חוסן חזקים ויציבים יותר. אפעל במהרה להרחבת התקציבים ופעילותם לחיזוק המרכזים ולמען הקמת מרכזי חוסן נוספים''.

ראש עירית אשקלון תומר גלאם אמר "אני ממשיך במאבק שלי למען תושבי אשקלון מול הממשלה. הפעם עם חברת הכנסת עידית סילמן שהגיעה כדי לדון יחד כיצד לקדם את הצרכים שלנו בסוגיית הקמת מרכז חוסן בעיר. בהיעדר מענה מקצועי בתחום, רמת החוסן האזרחי של תושבי אשקלון שנמצאים תחת איומים ביטחוניים מתמשכים, תיפגע משמעותית וכפי שידוע לנו, חוסנו של העורף הוא זה שיכריע את המלחמה הבאה, שלצערי נראית קרובה מתמיד. אני רוצה להודות לח"כ סילמן על שהיא רואה בעין אחת איתנו את החשיבות הקריטית בקידום הקמת מרכז כזה באשקלון".

ראש מועצה שדות נגב תמיר עידאן אמר ''שמחתי לארח היום את חברת הכנסת סילמן ואת ח"כ לשעבר ילין שהגיעו לשמוע על האתגרים בעוטף ועל הצורך בתקצוב משמעותי למרכזי החוסן שלנו.
הפגישה היא המשך ישיר לפנייה שלנו לחברי הכנסת ולממשלה לייצר פתרון תקציבי למרכזי החוסן ולתושבים שצורכים את השירותים של המרכז. מרכזי החוסן עושים עבודת קודש שרבים שומעים עליה רק בעת חירום אך אנו, תושבי העוטף, מרגישים את חשיבותה בכל יום ויום בשגרה שלנו".

חבר הכנסת לשעבר ילין אמר "אני שמח שיש אכפתיות כלפי תושבי עוטף עזה ואני שמח שזו חברת הכנסת עידית סילמן".