חילוץ בכנרת
חילוץ בכנרתצילום: דוברות המשטרה

שאול שאבי, אב המשפחה שאבדה הלילה בכנרת ואותרה אחרי תשע שעות חיפושים, שיחזר הבוקר את הרגעים הדרמטיים.

"היו פה ניסים ונפלאות. אין לזה הסבר מצד הטבע. חזרנו ממירון אחרי שהיינו שמה שלושים שעות, עבדנו לשם שמיים, עסקנו בחלוקת אוכל. החלטנו לצאת קצת לכנרת עם הסירה, להתפרק קצת מהלחץ, להוריד את המתח".

שאבי הוסיף כי "חצי שעה בדיוק אחרי שיצאנו, ב-16:00, היו גלים חזקים שהפכו את הסירה. מאז היינו על המים, אחזנו בידינו בסירה, שעה אחרי שעה, צועקים לבורא עולם שמישהו יראה אותנו. הכוחות שלנו אזלו, כל רגע ראינו את המוות מול העיניים".

לדבריו, "אף אחד לא ידע בכלל שאנחנו תקועים, הבנו שאף אחד לא רואה אותנו. ראינו סירות פה ושם אבל הגלים הסתירו אותנו. הדבר היחיד שהציל אותנו זה האמונה בבורא עולם, ביקשנו מהקדוש ברוך הוא שיציל אותנו. כשהגיעה החשיכה ראינו את כוחות ההצלה, צעקנו אבל אף אחד לא שמע ולא רואה אותנו. זה היה קשה".

אותרו בשלוםדוברות המשטרה


"היה קר במים, אבל לא חשבנו על הקור. הבטחתי לילדים שהשם יעזור, שהחסד ינצח. אמרתי להם שמי שמחלק אוכל לעניים, הקדוש ברוך הוא עוזר לו. 'השם יעזור, אני מבטיח לכם, אל תוותרו'. הם אמרו לי: 'אבא, זה קשה, אנחנו לא יכולים'. צעקתי ובכיתי להם: 'תחזיקו מעמד, השם איתנו, באים להציל אותנו'. היו רגעים שגם הם חיזקו אותי".

"אספר משהו מרגש, אני מתרגש מלהגיד את זה: אחד מהחברים שעדיין בבית החולים, הוא כנראה היה הכי חלש, הוא לא אכל ארוחת בוקר. ברגע האחרון הוא אמר 'זהו, אני לא שורד' וצעק שמע ישראל. באותו הרגע הגיעו כוחות ההצלה. בכל הסיוט הזה שעברנו זה היה הרגע הכי מרגש, שבדקה ה-99 כשהוא כבר החליט שזהו, כוחות ההצלה הגיעו. תודה לכל כוחות ההצלה ולכל המסייעים שעשו, השתדלו והיו שליחים של בורא עולם".