אנטישמיות. ארכיון
אנטישמיות. ארכיוןפלאש 90

צעיר הנמנה עם תנועות הימין הקיצוני בארה"ב נידון לשלוש שנות מאסר לאחר שהואשם בריסוס כתובות אנטישמיות על בית הכנסת בעיר כרמל שבאינדיאנה.

בית משפט גזר את דינו של נולאן ברוור, בן 21 , לאחר שלפני כשנה ריסס על קיר של בית הכנסת צלב קרס שחור על רקע מלבן אדום גדול, כמו גם את צורת עיטור צלב הברזל ששימש את הנאצים. ברוור מואשם בקשירת קשר להפר זכויות אזרח.

הרשעה בסעיף זה היתה כרוכה בעונש מאסר של עד 10 שנים. בית משפט קצב את דינו לשלוש שנים, אך גם שלוש שנים מהווה תקדים בענישה לעבירה זו.

בבית משפט הציג בא כוח המשטרה תיעוד מצלמת אבטחה בחנות הכל־בו 'וולמארט', יום לפני פעולתו נגד בית הכנסת, כאשר רכש צבע ספריי בצבעים אדום ושחור, ומטפחות ראש.

לדברי התובע, יש ראיות לכך שברוור התכוון לגרום יותר נזק מכפי שגרם בפועל.

ראש העיר, ג'ים בריינארד, הביע הזדהות עם התושבים היהודים ואמר, "אין מקום לשנאה מהסוג הזה בכרמל וזה לא מייצג את הטבע המכובד ומסביר הפנים של רוב התושבים שלנו, שמגיעים ממגוון של רקעים תרבותיים ודתיים", דברי ראש העיר.

סגן הנשיא מייק פנס, שכיהן בעבר כמושל אינדיאנה, כתב בתגובה לאירוע "אני נגעל ומזועזע מפעולת הוונדליזם הפחדנית בבית הכנסת שערי תפילה; מקום יפהפה בעיירה כרמל, היכן שיש לי חברים רבים. יש למצות את הדין עם האחראים. המעשים האנטישמיים המתועבים הללו חייבים להיפסק".