מבחן דרכים: סקודה קודיאק

לקחנו את הגרסה הבכירה (דיזל 190 כ"ס,הנעה כפולה) של הסקודה קודיאק למבחן דרכים.

אביעד פרץ , כ"ב באייר תשע"ט

Skoda Kodiaq
Skoda Kodiaq
צילום: istock

בחול המועד הפקקים יותר יפים. אחרי תקופה לחוצה בעבודה, היה כיף להתנתק לשבוע שלם ולטייל עם המשפחה.

למשימה נבחרה סקודה קודיאק בגרסתה העילית (כ-250 אלף שקלים) אך החסכונית; ליטר סולר לכל 12 ק"מ במסלול המבחן שכלל נסיעה בין-עירונית ברובה, אך מאומצת בחלקה (עליות הצפון, בכל זאת).

ואם כבר לעמוד בפקקים, אז שיהיה בסקודה קודיאק ובירידות של הכנרת. שעת דמדומים, ואנחנו תקועים בפקק של שעה(!) – אבל פקק משודרג עם נוף הכנרת המהמם. ברגע של ספונטניות החלטנו להקיף את הכנרת מצידה המזרחית, וזה היה כמובן לטובה: האווירה בנמל עין גב בלילה אביבי, כשהכנרת משתקפת ברקע, פשוט קסומה.

הדרך חזרה הייתה גם כיפית: פנסי ה-LED המלא מצוינים (קיימים כאן וברמת האבזור האמצעית), ומערכת הסטראו המשודרגת (מבית CANTON – רק בגרסה הכי מאובזרת שבחנו) לא רעה (גם אם לא מצטיינת – אבל זה אני שבררן כאן יותר מדי...).

קודיאק מקיימת את הסלוגן של סקודה: חכמה בפשטות. יש כאן, לדוגמא, שפע תאי אחסון, כולל אחד עם ניקוז למטריה רטובה. ובכלל, הנדסת האנוש טובה ותפעול המערכות השונות אינטואיטיבי. כל גרסאות הקודיאק כוללות ארסנל בטיחות נרחב: בלימה אוטומטית למניעת תאונה, 7 כריות אויר (9 בגרסה המאובזרת הנבחנת) כולל אחת לברכיים, ועוד.

יש גם מערכת תיקון סטייה מנתיב שפחות אהבתי; היא תיקנה לעתים גם כשהוינקר דלק, ובאופן כללי אני חושב שמערכת סטייה מנתיב צריכות להיות הרבה יותר חכמות מלזהות סימוני כביש. הגרסה המאובזרת שבחנו כוללת גם מערכת לבלימה אוטומטית בעת נסיעה לאחור בחניה.

אז את 'מבחן אולם התצוגה' קודיאק עוברת בהצטיינות. השורה שנייה מרווחת, המרווח בשורה השלישית סביר בזכות העובדה שהשורה השנייה נעה קדימה-אחורה, והכניסה לשורה השלישית נוחה. גג השמש הפנורמי (גם, רק בגרסה הכי מאובזרת שבחנו) מכניס אור ומוסיף לתחושת האווריריות, והילדים יתלהבו להסתכל על הטיפות ביום גשום.

אבל איך הקודיאק בנסיעה? נוחות נסיעה היא מושג מורכב. בפשטות, מדובר בהרבה יותר מנוחות המושבים באולם התצוגה.

מדובר, בין השאר, בבידוד הרעשים ובשיכוך הבורות. ובשני אלו הקודיאק מצטיין: במצב 'נוחות' של המתלים הנסיעה חלקה ונינוחה, ובידוד רעשי הכביש, הרוח והמנוע טוב מאוד. כמעט ולא מרגישים שזה דיזל, אך כן מרגישים את הביצועים הנהדרים שמגיעים גם אם לא מדביקים את דוושת התאוצה לרצפה.

דווקא המושבים לא מתעלים בפינוק – לי הם היו נוחים באופן סביר, לאשתי פחות – וגם ריפוד העור שבגרסה המאובזרת לא 'נושם'. אישית, אעדיף את הריפודים בגרסאות הבסיסיות יותר. ועדיין, נהניתי להעביר איתה טיול ארוך לצפון הרחוק. צריכת הדלק – הטובה מאוד לרכב בגוזל כזה – היא בהחלט בונוס.