נרדפים ומושתקים. נוצרים בבית לחם
נרדפים ומושתקים. נוצרים בבית לחםצילום: עיסאם האשלמון, פלאש 90

תחת מעטה של שתיקה והשתקה מתרחשים ברשות הפלשתינית אירועים קשים ואלימים נגד קהילות נוצריות החיות ביהודה ושומרון.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם המזרחן ד"ר אדי כהן המעלה תהיות לנוכח השתיקה הזו.

"ב-25 באפריל החלו אירועים נגד הנוצרים בשטחי הרש"פ. שני אירועים של חילול כנסיות, אירוע נגד סטודיו נוצרי ואירוע רביעי בכפר נוצרי ליד רמאללה, שם הפגינו אלימות וירי באוויר", מסכם ד"ר כהן את האירועים האחרונים וקובע כי התקופה האחרונה מתאפיינת באירועי רדיפת נוצרים דרמטיים ועל אף הניסיונות ברש"פ ובתקשורת להשתיק את התופעה הרי שלא ניתן עוד לנקוט בגישה זו.

"האירוע הראשון היה בכפר ג'פנה, סכסוך אישי בין נוצרייה לאיש פתח' שהביא כמה חמושים מוסלמים שירו באויר והשליכו בקבוקי תבערה. המשטרה הגיעה רק אחרי ארבע שעות. בנוסף הם ביקשו ג'זיה, מס גולגולת, דרישה שמזכירה את חיי הנוצרים תחת הנהגת דאעש", מעיר ד"ר כהן.

"האירוע השני היה ב-13 במאי. פרצו לכנסיה במרכז בית לחם, גנבו ציוד יקר, חיללו את המקום. שלושה ימים לאחר מכן הכנסייה האנגליקנית, אלמונים חתכו את הגדר, שברו חלונות וחיללו את המתחם. בשבת האחרונה היה האירוע האחרון, כאשר סטודיו במזרח ירושלים ששייך לנוצרים ומשדר תכניות דת באווירה פרו-ישראלית והושלכו עליהם בקבוקי תבערה בשבת".

"אין מעצרים ויש איפול רב והכי חמור הוא שיש שיתוף פעולה בשתיקה של העיתונאים הישראלים. אחד העיתונאים הבכירים אמר לי שאם זה יהודי שעושה את זה הדבר תשלח לי. אם לא, זה לא מעניין. אם זה היה יהודי שמבצע את המעשים הללו היינו רואים פאנלים בכלי תקשורת המרכזיים בעולם".

לטעמו של ד"ר כהן הנוצרים חוששים להתעמת עם הרש"פ ולכן אינם מעוררים רעש תקשורתי סביב המתקפות שהם חווים. זאת מעבר לכך שהם עצמם אינם מקבלים דיווח מספיק על האירועים הללו. בהקשר זה מזכיר כהן אירוע בו בשנת 2015 נשרפה כליל כנסייה בבית לחם וגם על כך איש לא דיווח. "התקשורת הישראלית מעדיפה לא לדווח דברים שפוגעים ברשות הפלשתינית".

בימים האחרונים הוחלט בפייסבוק לחסום את ד"ר כהן בשל סרטון שולי שהעלה לרשת, סרטון שפורסם במקומות אחרים. להערכתו מדובר בנקמנות "בעקבות ארבעה פוסטים שכתבתי על רדיפת הנוצרים. הרש"פ רוצה להמשיך ולקבל את הכספים מהמדינות הנוצריות ולהיראות מגינת הנוצרים".