הר ברכה
הר ברכהצילום: יח"צ

היישוב הר ברכה נמצא בשנים האחרונות בתנופת בניה משמעותית, והתושבים כבר מדברים על היום בו היישוב יהפך לעיר.

בימים אלה עמלים ביישוב על שיווק פרויקט דירות נוסף לאחר סיום מכירת הדירות בפרויקטים שקדמו לו.

בשיחה עם ערוץ 7 סיפר משווק הפרויקט, אילן פדינקר, על הקהילה הצומחת ועל המחירים הזולים. "אנחנו בונים עכשיו את הבניין הראשון והשני שכבר בתקופת החגים יתחילו להיכנס אליהם הדיירים הראשונים, והתחלנו כבר לשווק את הבניין השלישי".

הוא הוסיף, "הדירות מתחילות ממחירים נמוכים מאוד של 545,000 שקלים. הפרויקט מיועד למשפחות שמצטרפות ליישובים, הוא פחות רלוונטי למשקיעים".

הר ברכה הוא יישוב לא קטן אך עם קהילתיות מיוחדת. אחד המאפיינים לכך הוא שלמרות גודל היישוב מתפללים כולם בבית כנסת אחד ושומרים על הקהילתיות שלהם.

גם בזכות המחירים הנוחים וגם בזכות מרקם החיים הייחודי - רבים מבני ובנות המקום בוחרים להמשיך ולהתגורר בו לאחר חתונתם.

פדינקר סיפר "החזון של היישוב מתוכנן להרבה שנים קדימה. אנחנו יושבים על קרקעות רבות שאפשר להתפתח אליהן ועשינו תכנון אב לכל השטח שניתן לבנות עליו והגענו לבערך 6,500 בתי אב, שזה אומר עיר של כ-25,000 תושבים.

"זה החזון הגדול וכדי להגיע אליו אנחנו עובדים לאט לאט ויש לנו היום בנוסף לפרויקט הזה עוד 127 יחידות דיור שמאושרות לבניה, יש לנו מרכז מסחרי בתכנון, בריכה מקורה ומחוממת, חדרי חוגים, חדרי כושר, ישיבה תיכונית ואולפנה שתתחיל להיבנות עוד חצי שנה".

לדבריו, "הכל בזכות הקליטה, אנחנו מצליחים לקלוט בין ארבעים לחמישים משפחות בשנה ולאט לאט אנחנו מקווים להגיע להיות מועצה מקומית ואחרי זה גם לבנייה יותר מאסיבית של קבלנים ויזמים ובסוף להפוך לעיר".