שחקני ראשל"צ הערב, בדרך לפיינל-פור?
שחקני ראשל"צ הערב, בדרך לפיינל-פור?צילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

חמש פעמים בלבד בכל היסטוריית משחקי הפלייאוף בליגת העל בכדורסל, הצליחה קבוצה שדורגה במקום 6 בסיום העונה הסדירה, להדיח קבוצה שדורגה במקום ה-3. מתוך חמש הפעמים, על שתי הפעמים שזה קרה בארבע העונות האחרונות אחראית לא אחרת מאשר מכבי ראשון לציון.

בעוד ב-2016 הכתומים מעיר היין עשו זאת למכבי חיפה, ברבע גמר הפלייאוף של עונה לפני כן, ב-2015, עשו זאת הכתומים ללא אחרת מאשר הפועל חולון, זו שנפגשו איתה העונה באותו השלב בדיוק.

24 פעמים בלבד ניצחה הקבוצה ללא יתרון הבייתיות את שלב רבע גמר הפלייאוף ונראה כי בקרוב תיכנס ראשון לציון לספרי ההיסטוריה עם הפעם ה-25.

אחרי שגנבו את יתרון הביתיות עם ניצחון חוץ במשחק הראשון בסדרת רבע הגמר ביום שישי האחרון, הכתומים מראשון לציון אירחו הערב (שני) את הסגולים מחולון למשחק השני בסדרה המרתקת ביניהן עם רוח גבית בדמות העובדה כי ב-83 מסדרות רבע הגמר, ניצחה הקבוצה אשר ניצחה את המשחק הראשון בסדרה.

ראשל"צ, היחידה שלקחה חלק בשני הגמרים הקודמים של העונה בכדורסל הישראלי, עשתה צעד משמעותי לקראת העפלה לפיינל-פור נוסף כשהצליחה למחוק פיגור דו-ספרתי בן 16 נקודות במהלך הרבע האחרון עד לשיוויון 77:77 עם שלשה אדירה של אדם אריאל הצעיר על סף סיום הזמן החוקי.

בהארכה, ראשל"צ, שפיגרה לכל אורך המשחק עד לשיוויון בשניות הסיום, הייתה עדיפה יותר, עמוקה יותר ורעננה יותר וזו ניצלה את העייפות ואת הסגל החסר של חולון שסבלה שוב מחוסר מזל עם פציעות, בדרך לניצחון כמעט באותה התוצאה בדיוק במשחק הראשון ביניהן בסדרה - 85:95.

אחרי ההעפלה לפיינל פור אשתקד, שלוש הופעות רצופות בחצי גמר הגביע ועלייה היסטורית לחצי גמר היורופקאפ העונה, הפועל חולון במרחק נגיעה מהדחה מוקדמת, כשלזכותה ייאמר כי זו סבלה מחוסר מזל נוראי עם פציעות רבות של שחקניה המובילים שגמרו את העונה בזה אחר זה כשהערב היה זה תורו של שון ג'ונס להיעדר.

בכדי להצליח ולהעפיל בכל זאת אל הפיינל-פור צריכה חולון לנצח את כל המשחקים שנותרו בסדרה ביניהן, אחרת - ראשון, שבעונה שעברה נעדרה מהפלייאוף, תחזור אל הפיינל-פור, ובסטייל.