אל על בדיון על טיסת השבת: מזג האוויר עיכב את הטיסה

עשרות נוסעים חרדים שטסו בחודש נובמבר עם חברת ''אל על'' מניו יורק לישראל, החליטו לתבוע את חברת התעופה בטענה שלא הורשו לרדת מהמטוס למרות החשש מחילול שבת.

כזכור, בחודש נובמבר פרצה מהומה בטיסה מניו יורק אחרי שהנוסעים החרדים הבינו כי היא תנחת לאחר כניסת השבת - למרות שהצוות התחייב שזה לא יקרה. כל הנוסעים קיבלו כרטיס לאירופה כפיצוי.

על פי הדיווח בחדשות 12, 52 מהנוסעים החרדים לא הסתפקו בפיצוי ודורשים מהחברה פיצויים בגובה של מאות אלפי שקלים על מה שהם מכנים "התנהלות רשלנית וחסרת אחריות" של אל על.

לטענת הנוסעים, הדיילים איחרו לטיסה, ובהמשך הובטח להם לנחות לפני שבת - מה שלא קרה. 180 נוסעים נאלצו לשהות באתונה במהלך השבת בבית מלון שהיה ערוך ל-50 נוסעים בלבד. הם נותרו שם ללא כבודה ולא בגדים להחלפה.

"מסתבר שאחרי 13 דקות מהרגע שהטיסה המריאה, מועד הנחיתה בתל אביב השתנה לאחרי כניסת השבת", אמר עו"ד אשר רוטבאום שהגיש את התביעה מטעם הנוסעים. ''אל על יכלה, לכל הפחות, למזער את הנזקים של הנוסעים ולהחזיר את המטוס לניו יורק".

"אנחנו תובעים את הפיצוי על הסבל ועוגמת הנפש האדירים שנגרמו לנוסעים, מדובר בנוסעים דתיים חרדים שהיו מעוניינים להעביר את השבת בתל אביב ולא באתונה עם אותם הבגדים במשך שלושה ימים", סיכם עו"ד רוטבאום.

מחברת אל על נמסר: ''אל על פועלת בהתאם לדין. החברה קיבלה את התביעה ותמסור את תגובתה בערכאות המשפטיות כמקובל".