בראד בלום
בראד בלוםצילום: דוברות אוניברסיטת חיפה

איש העסקים בראד בלום שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל קרן ברקשייר פרטנרס, מונה היום (ג') ליו"ר חבר הנאמנים החדש של אוניברסיטת חיפה.

בלום, שנבחר לתפקיד במהלך מליאת הפתיחה של המושב ה-47 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה, מחליף את פרופ' אלפרד טאובר, שכיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות.

"אני מתרשם מההישגים והפוטנציאל של אוניברסיטת חיפה, ולכן אני שמח לקחת חלק פעיל בהנהגה שלה", אמר בלום.

פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה, הוסיף "אנחנו גאים ושמחים על הצטרפותו של בראד למשפחת אוניברסיטת חיפה. בראד הוא ידיד אמת של מדינת ישראל במשך שנים רבות ואנחנו בטוחים שבזכות יכולותיו וניסיונו הוא ימשיך להוביל את מהפכת המולטיברסיטה של אוניברסיטת חיפה – בארץ ומחוצה לה. זהו גם המקום להודות לפרופ' אלפרד טאובר על תרומתו יוצאת הדופן בהובלת האוניברסיטה בשש השנים האחרונות. אני בטוח שפרופ' טאובר ימשיך לסייע לנו רבות גם כעת".

בלום הוא תומך בחזון המולטיברסיטה, הכולל הקמת קמפוסים של האוניברסיטה במרחב העירוני בחיפה ובצפון, ובפיתוח כלכלי של העיר חיפה ככלל. הוא בוגר אוניברסיטת הרווארד, בה הוא פעיל עד היום בתפקידים שונים, בין היתר בוועדה לתכנון תאגידי ופיננסי. בתחילת שנות ה-70 התנדב בקיבוץ בית אורן ומיד לאחר סיום מלחמת יום הכיפורים עזב את לימודיו בהרווארד והתנדב במשך שנתיים במושב דקלה בצפון סיני.

"אני אוהד ותיק של מדינת ישראל ודוגל ביחסים חזקים בין ארצות הברית לישראל. לראשונה ביליתי בחיפה בשנת 70 ומאז קיימתי ביקורים תכופים בעיר, כחלק מהפעילות המאוחדת של שותפות חיפה-בוסטון", אמר בלום.

את הקריירה העסקית העשירה שלו החל בראד בלום בבנק הלאומי הראשון של בוסטון, לאחר מכן הצטרף כשותף לחברת Thomas H. Lee Company. בשנת 1986 הקים את קרן ברקשייר פרטנרס Berkshire Partners, קרן הון סיכון אשר מנהלת 9 קרנות שונות בשווי של כ-20 מיליארד דולר. בלום שימש כמנכ"ל ושותף בקרן במשך 35 שנה וכיום הוא משמש כיועץ חיצוני בכיר לקרן ודירקטור ביותר מ-20 ארגונים ותאגידים.

בלום הוא מבכירי הפדרציה היהודית בבוסטון, שימש כיו"ר הראשון של קשרי חיפה-בוסטון והצטרף לאחר מכן לוועד המנהל של שותפות חיפה בוסטון ושימש במרוצת השנים במספר תפקידי מפתח בארגון.