"מבוא מודיעים עוד ישוב וישגשג"דוברות הקרן לידידות

הקרן לידידות תעניק 5,000 דולר לכל משפחה ביישוב מבוא מודיעים שביתה נפגע בדליקה שכילתה עשרות מבתי היישוב בסוף השבוע האחרון.

את פרויקט הסיוע לתושבים לקחו על עצמן נשיאת קרן הידידות יעל אקשטיין ודרי, בתו של הרב שלמה קרליבך ז"ל, מי שהקים את היישוב וגרם לרבים ללכת אחריו ולהתיישב בו.

השבוע סיירו אקשטיין וקרליבך בין הבתים השרופים ונכנסו גם לבית בו התגורר הרב קרליבך. אצל דרי, הביקור עורר זכרונות רבים. "כל ערב שבת, אנשי היישוב היו מגיעים לביתנו. לאבי היה בושם מיוחד שהוא ריסס בשבת וכולם רצו מעט ממנו. תמיד היו באים לכאן להתייעץ איתו, אפילו בשלוש לפנות בוקר".

"תושבי מבוא מודיעים הם אולי האנשים הכי מיוחדים בעולם. אין להם הרבה כסף אבל הבתים שלהם פתוחים לאורחים כל הזמן. עכשיו הם זקוקים לעזרה רבה כי רבים מהם נשארו גם עם הבגדים שלגופם", תיארה דרי.

לדבריה התושבים חזקים מספיק כדי להתגבר על אסון בסדר גודל כזה. "אבא שלי אמר שאש יכולה להרוס ולהרוג אבל לא ניתן לכבות את האש הפנימית. אני יודעת שהאש הפנימית שלהם לא כתבה. שהיישוב הזה יפרח וישגשג כי עם ישראל הוא עם חזק מאוד. אי אפשר לשרוף את הלב השוכן בתוך הנפש הקולקטיבית של המקום הזה".

צפו: בית הרב קרליבך נשרף, הספרים שרדו