מרדכי בניטה, תושב שכונת מעלה הזיתים ויו"ר הועד המנהל של עמותת בית הכנסת, מזמין את כל מי שירושלים יקרה לליבו לקחת חלק פעיל ב-48 השעות הקרובות ולהיות שותפים בבניית בית הכנסת היהודי הראשון בהר הזיתים.

"25 שנים לאחר תחילת מהלך עלייתנו לקרקע ואיכלוס שכונת מעלה הזיתים, אנו עוסקים כעת בלב. ירושלים היא הלב והלב של מעלה הזיתים יהיה בית הכנסת שישמש את הר הזיתים בכללו".

עוד ביקש בדבריו בניטה להודות למייסדי השכונה - בני משפחת מוסקוביץ' ובמיוחד להוקיר את זכרו של ד"ר ארווין מוסקוביץ' ז"ל.

"ד"ר ארווין מוסקוביץ' ז"ל, ראה צורך בעת תכנון השכונה, לייחד שטח לבניית בית הכנסת שמהווה סמל יהודי מובהק. משפחת מוסקוביץ', היא משפחה עתירת זכויות בבניינה של ירושלים היא זו שגם עוסקת בהקמת בית הכנסת שהוא לב ליבה של ההתיישבות בהר הזיתים וסביבותיו. להתיישב בהר הזיתים זה לא רק להגיע ולגור, זה לחיות. לחיות חיים יהודיים משמעותיים, לחיות חיי שליחות בסיטואציה בטחונית והתיישבותית מורכבת מהמעלה הראשונה".

ספר לנו קצת על החיים בשכונה יהודית בלב מזרח ירושלים

תושבי השכונה ואף בני ביתי עצמם, חוו אלפי אירועים בטחוניים ברמות שונות במהלך השנים. בקבוקי תבערה שנזרקו לעבר מרפסות, פגיעה ברכוש, ברכבים, זריקות אבנים בכביש ועוד. אך כל אלו לא מנעו את המשך פיתוחה, שגשוגה והתעצמותה של ההתיישבות במעלה הזיתים, להפך. ההתיישבות במהלך שלושת השנים האחרונות, רק גדלה והשתכללה, רק השנה נבנו 17 יחידות דיור חדשות המתאכלסות בקיץ הקרוב. כמעט ולא ניתן למצוא היום דירות למכירה במעלה הזיתים-מעלות דוד, ועל מנת להתקבל לשכירות של בית, עליך 'לקחת מספר ולחכות בתור'.

לטובת מי שלא מכיר, ספר לנו מה קיים בשכונה?

השכונה שוקקת חיים. עשרות שיעורי תורה מתקיימים בשכונה במהלך השבוע ומכל רחבי המדינה מגיעים עשרות מאזינים לשמוע אותם. במעלה הזיתים יש חיים יהודיים שוקקים, יש מעונות ילדים, גנים, סניף אריאל פעיל ותוסס במיוחד, יש גם שירותי שדכנות, רק לאחרונה נישאו יחד שני ילדים-בוגרים- שגדלו כאן יחד, הדר ונועם כהן, הזוג הראשון שנישא- בני מעלה הזיתים ואף העמידו דור שלישי שגר כאן בשכונה.

והבונוס הגדול ביותר, הוא המיקום- לגור מרחק של 15 דקות הליכה בלבד מהכותל המערבי, להתפלל בכל שבת בכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, זו גאולה.

אולם לצערנו בית כנסת עוד אין לנו, ומה יהודי צריך בסופו של דבר אם לא בית כנסת – מקדש מעט- להתכנס בו, להתפלל כבני מלכים, לפתוח עזרת נשים גדולה, לאפשר מיקום נח לתפילתם של תינוקות של בית רבן.

איך התיישבות של שכונה אחת, במזרח ירושלים משנה את הריבונות במזרח העיר?

יצירת הריבונות במקום נעשית על ידי התושבים עצמם, בהליכה זקופה ברגל, בחיים ובקביעת העובדות בשטח, בעזרת האוטובוס של אגד שעובר בשכונה ועוצר בה כל שעה. ילדים המשתייכים לתנועת נוער גדולה וחיים חיים מלאים עשיה, אידיאלים ואנרגיות. יהודים צועדים על הר הזיתים בוקר-צהריים וערב בבטחון. בוגרי השכונה תלמידי חכמים, אנשי עשיה ועבודה, משרתים ביחידות קרביות ומיוחדות ותורמים לעמ"י כל אחד בדרכו.

התושבים בעצם חייהם במקום, קובעים עובדות בשטח דואגים לעתידו של עם ישראל באיזור הזה.

הצטרפו אלינו והיו שותפים בבניית בית הכנסת הראשון על הר הזיתים בירושלים.

מוסיפים אבן בבניין ירושלים.