כלות ההלכה בתום החידון
כלות ההלכה בתום החידוןצילום: שמעון וולף

בתום חידון ההלכה הארצי של רשת החינוך "נעם צביה" הוכתרו חתני וכלות ההלכה של הרשת מקרב ארבע קבוצות מוסדות החינוך של הרשת.

בחידון שהתקיים בכפר מנחם השתתפו בנפרד תלמידי בתי הספר היסודיים לבנים, תלמידות בתי הספר היסודיים לבנות, תלמידות האולפנות ותלמידי הישיבות.

החידון הינו אירוע השיא של שנת לימוד בתכנית ההלכה היומית ברשת החינוך 'נעם-צביה'. במהלכה, לומדים תלמידי הרשת בכל המוסדות את הספר קיצור שולחן ערוך של הרב חיים דוד הלוי זצ"ל ומתמקדים בהלכות הנוגעות לעולמם של התלמידים בחיי היום יום.

התכנית כוללת בין היתר מעקב באמצעות מבחנים חודשיים אישיים וכיתתיים המנוהלים על ידי הרב אבי בוגנים, ראש תכנית הלכה ברשת.

במקום הראשון בקרב בתי הספר היסודי בנים זכו מיכאל בנקוביץ ויצחק סינה מנעם רחובות. בקרב התלמידות זכו במקום הראשון חירות צוהר ויסכה ברקוביץ מבית הספר נעם נצרים.

במקום הראשון בישיבות התיכוניות זכו אריאל רוקח ואבישי ליפשיץ מישיבת נעם גבעת מרדכי בירושלים. במקום הראשון באולפנות זכו במקום הראשון שילת בן דוד ותאיר עפגין תלמידות אולפנת צביה אשקלון.

זו השנה השלישית ברציפות שאולפנת צביה אשקלון קוטפת את התואר 'כלת ההלכה' הנחשק, עליו מתמודדות 7,000 אולפניסטיות מרחבי הארץ.

ראש האולפנה, הרב ינון, בירך את התלמידות וציין כי "בתוך ההישג הנפלא של התלמידות שילת ותאיר, ראויה לציון יכולת ההתמדה שרכשו במהלך הלמידה. התמדה זו הביאה להטמעת החומר הנלמד כחלק מעולם ערכים ומידות המושתת על מוסר אלוקי של חסד ואמת. יישר כח לרכזת שלומית לבנון ולמחנכת רותי שילה שהשקיעו בהוראה משמעותית יומיומית במהלך כל השנה והן אלה שזיכו אותנו לפירות משובחים אלו בפעם השלישית ברציפות, לצד רשת החינוך 'נעם-צביה' שמעלה על נס את ההעמקה גם בלימוד ההלכה הנצרך כל כך בימינו".

ראש רשת החינוך 'נעם-צביה', הרב שמחה ויסמן אמר למתמודדים בגמר, "הלכה כשמה כן היא הולכת איתנו ממעמד הר סיני עד היום. ההלכה מנווטת אותנו, היא מהווה נקודת המוצא והחץ המכוון אותנו. הלכה מתפתחת אבל מבוססת על מה שקיבלנו במתן תורה. על כן ההלכה גם משנה אותנו אל תקרי הלכות אלא הליכות דהיינו משנה גם את הצד של המידות שבנו וגם את המציאות".

מנכ"ל הרשת, ינקי פרידמן סיפר, "מפעים ומרגש היה, לא רק להיווכח בידע העצום של המשתתפים, אלא בעיקר לחוש בצמא של תלמידינו, פרחי התורה של האומה בדור הבא, לשמוע את דבר ה', באהבת התורה שלהם, ברצון ללמוד, בשאיפה לדעת יותר. כל המתמודדים כולם ללא יוצא מן הכלל, ענו ספונטנית שהפרס האמיתי שהם קיבלו, הוא לא השי, אלא עצם הלימוד והידע. מה, יותר מזה, צריך מנכ"ל הרשת המובילה בחינוך התורני-ציוני בישראל, לשמוע מהפרחים הגדלים בערוגותיו?".