ריבלין מנחם את בני משפחת אטינגר
ריבלין מנחם את בני משפחת אטינגרצילום: דוברות בית הנשיא

אלישיב אטינגר, בנו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בצומת אריאל בשומרון לפני קצת יותר מחודשים, התגייס למשמר הגבול.

אלישיב בן ה-19 סיפר לעיתון ידיעות אחרונות: "החלטתי להיות בחזית המאבק בטרור באיזור יהודה ושומרון היכן שאבא שלי נרצח, כדי למנוע את הפיגוע הבא".

אלישיב נזכר בשעות שלאחר הפיגוע, כשרופאי בית החולים בילינסון ניסו להציל את חייו אביו. "ביממה שהוא עוד התנדנד בין חיים למוות התפללתי שיחיה, לא הקשבתי לרופאים אבל זה היה ברור אחרי הירי שהוא ספג".

בנובמבר 2018 התגייס אלישיב לחטיבת הנח"ל והתחיל מסלול בסיירת, אך רצה לשנות את שיבוצו. לאחר הפיגוע גבר הרצון ואלישיב הצליח להגיע למשמר הגבול.

"מליל הרצח ועד תפיסת והריגת המחבל לא ישנתי רגע", הוא אומר. "זה היה חשוב מאוד מבחינתי. כבר בשבעה ידעתי שלא אחזור לסיירת אלא למג"ב. העבודה של לוחמי מג"ב מאוד שונה משל חיילי צה"ל. לי היה חשוב להיות בחזית המאבק בטרור.

''חיילים שגרים או משרתים ביהודה ושומרון מבינים על מה מדברים איתם כשאומרים הפרות סדר, פיגועים או מעצרים - כי הם נוסעים פה ורואים את הכל מול העיניים. אחרי הפיגוע התחזקה בי ההבנה שזה מה שאני צריך לעשות וכאן אני צריך להיות".

הכנסת ספר תורה לישיבה שהוביל הרב אטינגר הי"ד