אישור פיזור הכנסת בקריאה שלישיתערוץ הכנסת

מליאת הכנסת דנה בהצעת החוק לפיזור הכנסת ה-21, בעקבות כישלון המשא ומתן הקואליציוני. הדיון צפוי להימשך עד שעות הלילה.

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הציג את החוק ואמר ''נערכנו למצב הזה מחוסר ברירה, מתוך תקווה שעדיין יחול שינוי ותימצא הדרך להרכיב ממשלה, אבל הדברים לא פשוטים כמו שאתם יודעים. אני לא יכול לומר שאני מרוצה, אני נורא מתוסכל ומאוכזב מהסיטואציה שנכפתה עלינו.

"שאלו אותנו בשמאל 'למה אתם לא נותנים לגנץ להרכיב ממשלה?', והתשובה ברורה, היו 2.5 מיליון איש בבחירות האחרונות שאמנם הצביעו בפועל בפתק אחד אבל בליבם הם הצביעו בשני פתקים ואת הפתק השני בליבם נתנו לבנימין נתניהו. למרות שהם ידעו את ההאשמות ושיש שימוע. הם לא רצו את גנץ, לפיד אשכנזי ואפילו לא את בוגי. לכן מהרגע שאתם אומרים 'תנו לגנץ הזדמנות להרכיב ממשלה' אתם בעצם אומרים 'בוא נעשה הונאה ציבורית'.

''אתם אומרים שהמיעוט יקבל הזדמנות להרכיב ממשלה על חשבון הרוב, זה לא עובד ככה. המיעוט לא יכול לשלוט ברוב, למרות שאתם רגילים כמיעוט לשלוט ברוב כשאתם הולכים לבג"ץ. אתם מתנגדים לפסקת ההתגברות כי אתם מרגישים שהכוח שלכם לשלוט בנו הרוב יעלם. ככה עובדת דמוקרטיה – הרוב שולט וזכויות המיעוט נשמרות''.

ח"כ זוהר הוסיף, ''אנחנו בטוחים בכך שמי ששלח אותנו לכנסת מצפה לאחד מהשניים, הראשון - שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, האופציה השנייה היא ללכת לבחירות ולדרוש מהציבור לשנות את דפוס ההצבעה ולהפסיק להצביע למפלגות הקטנות. מה שאנחנו עוברים כאן היום הוא אירוע היסטורי מחולל שינוי, ואירוע היסטורי מביא לתוצאות היסטוריות".