הםגנת ערביי ישראל
הםגנת ערביי ישראלצילום: קובי ריכטר/TPS

עשרות מערביי ישראל בהובלת חברי כנסת מהרשימות הערביות וחברי ועדת המעקב הפגינו אחר הצהריים (רביעי) מול מטה משטרת מחוז תל אביב במחאה על האלימות הגואה במגזר הערבי.

המפגינים חסמו לסירוגין את צומת הרחובות סלמה וקיבוץ גלויות לתנועה.

ח"כ עופר כסיף, חד"ש-תע"ל, אמר בהפגנה, "לאחרונה ביקרתי עם חבריי לסיעה בעיר טמרה, עיר שכמעט לא ידעה פשיעה ואלימות בעבר, אך בשנים האחרונות סובלת מתקריות ירי בלתי פוסקות ואפילו מקרה רצח החודש. מי שיחפש את העבריינים ימצא אותם בנקל, הם פועלים בגלוי לגמרי ונושאים נשק ברחוב. השאלה היא האם המשטרה מחפשת אותם".

ח״כ אחמד טיבי הוסיף, "הכנופיות והנשק המשתולל צובעים את הרחובות שלנו באדום, דם בנינו. המשטרה אחראית להמשך ההשתוללות של כנופיות הפשע והברחות הנשק. ההפגנה היום היא זעקה נגד המשך היחס אל היישובים הערביים כאל חצר אחורית שבה אפשר לרצוח והמשיך להסתובב חופשי".

ח"כ אמטאנס שחאדה ציין כי "בזמן שבמשכן הכנסת עסוקים במשחקי כוח ולבכות על חיסול הדמוקרטיה המדומה, אנחנו מפגינים מול תחנת המשטרה ביפו, נגד ההזנחה המכוונת של הממשלה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית. זו תשובתנו להתעלמות של הממשלה ולאלו שמתיימרים להוות אלטרנטיבה לה. מי שבאמת דוגל בערכים דמוקרטיים, מקומו כאן בהפגנה".

ממשטרת ישראל נמסר:
''משטרת ישראל פועלת בשנים האחרונות בשיתוף פעולה מלא עם המשרד לביטחון הפנים למתן מענה לצרכים הייחודיים של החברה הערבית, לצמצום הפשיעה ולהגברת תחושת הביטחון. חקירות מקרי רצח מנוהלות במשטרה באופן יסודי ומקצועי תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולהבאת הרוצחים לדין, בלא כל קשר לזהותו או למוצאו של הרוצח או של הקורבן. מאז תחילת השנה פוענחו שורה ארוכה של מקרי רצח במגזר. לצד פעילות אכיפה נרחבת נגד פשיעה באשר היא, מתבצעים כל העת מגוון מאמצי מניעה והסברה לחיזוק נורמות הציות לחוק.

''לצערנו נגע האלימות הוא נגע חברתי פסול ואנו פועלים למגרו, ויעידו על כך אלפי כתבי אישום ומעצרים המתבצעים מדי שנה, חלק ניכר מהם בישובי המגזר. יחד עם זאת רק שינוי שורשי עמוק שיבוא מתוך החברה הערבית בישראל, בחינוך, בתרבות, בשיתוף הפעולה עם המשטרה, בהוקעת נורמות פסולות ובפעולות אקטיביות של ההנהגה - יובילו לשינוי המיוחל. משטרת ישראל תמשיך להיאבק בפשיעה החמורה על כל גווניה בנחישות ולהעמיד לדין את כל העבריינים המעורבים במעשי אלימות ורצח, בכל זמן ובכל מקום''.