הרב שמואל טל
הרב שמואל טלצילום: דוד הוכברג

בתור בוגר הישיבה חשוב לי לכתוב על הטוב העצום שקיבלתי בישיבה של הרב שמואל טל.

אני בא מבית מסורתי דתי מאשדוד, בית שמלא ביראת שמים עתיקה ואותנטית. מצד שני גם לא מעט צמצומי נפש שהגיעו לבית עם הגלות שאת הפיתרון האמיתי להם קיבלתי בישיבה.

כיום אני מחנך בכפר נוער בצפון הארץ. אני יושב כעת עם תלמידיי וחושב לעצמי על כל הדברים שקיבלתי בישיבה. כששאלתי את תלמידיי מה הם מרגישים לגבי הגישה התורנית שלי, הם השיבו שיש בגישתי בקשת אמת, כנות, מחויבות להלכה, לימוד חוויתי ומחובר, אהבה להבין דברים לאשורם. את הגישה הזו קיבלתי בישיבה.

אני לא מבין מה הלחץ לחשוב כאילו אנחנו חסידים שוטים, וצריך להציל את כולם. תאמינו לי! לא תהיה לנו בעיה להדיח את הרב שלנו אם נצטרך, אבל תחכו לבית הדין. האם הרב אשר וייס הוא לא תלמיד חכם גדול מספיק בשביל שנמתין, ונמשיך כרגיל כבקשתו?

חשוב לי להוסיף שהרב נבנצאל והרב דב ליאור הסכימו שאין זו דרכה של תורה לפעול לפני בית הדין.

איזה חוסר היגיון יש בהפצת מכתב שכזה בזמן שבית דין יושב ודן בדברים, וגם אם ייאמר בעתיד שהוא הודלף, למה לא פורסמה התנצלות? הרי עברו הרבה שעות מאז והרשת גועשת.

אני חוזר ומדגיש, כל כך הרבה בקשת אמת למדתי שם, בכל סוגיות החיים. כשנפגשתי עם אנשים מעוד ישיבות הרגשתי שדווקא בזכות שלמדתי בישיבה הזו אני יודע להשיב להם על תהיות ושאלות בתחומי החיים.

אני לא יודע מאיפה הרב שמואל אליהו מכיר את בית הספר לייעוץ תורני, אבל המון המון אנשים שלמדו שם לצידי שאינם מהישיבה כל כך נתרמו ממנו, רבנים, ראשי אולפנות, חרדים ודתיים לאומיים.

למה העוול הזה?