Ryanair
Ryanairצילום: ISTOCK

קבוצה של 30 נוסעים שיכורים החלה להתפרע במהלך טיסה של חברת ''ריינאייר'' משדה התעופה "שונפלד" בברלין אל פאלמה דה מיורקה, תוך שהם שרים שירים גזעניים ומצדיעים במועל יד.

חלק מהשיכורים לבשו חולצות ועליהן כיתובים המזוהים עם המשטר הנאצי.

בסרטון שצילמה אחת הנוסעות במטוס, אליסה זנק, נראית קבוצת הנוסעים שרים שירים נגד הצוענים ומשמיעים סיסמאות גזעניות שהיו נהוגות בתקופת המשטר הנאצי. לאחר מכן החלו חלקם להצדיע במועל יד.

אחד הנוסעים לבש חולצה ועליה הסיסמא "כוח באמצעות שמחה" – גוף ממשלתי גדול לתרבות הפנאי בגרמניה הנאצית וסיסמא בה השתמשו הנאצים באופן תדיר.

אחרים לבשו חולצה ועליה הכיתוב "האחים האירופאיים" – ארגון לאומני שהוקם בשנת 2014 ומוכר בגדים עם הסיסמא "לכל אירופאי שמעוניין להגן על אדמותיו, על מסורתו ועל ההיסטוריה שלו".

הנוסעת שצילמה את חבורת השיכורים, אליסה מאזן, סיפרה כי "זו היתה הטיסה הגרועה ביותר אי פעם. הטיסה היתה מתוחה מאוד, הגברים גם אמרו דברים לא הולמים לנשים שהיו על המטוס. כאשר המטוס נחת בפאלמה דה מירקה, ניסו הנוסעים האחרים לרדת מהמטוס במהירות האפשרית. צוות המטוס סיפר לנו שכל קיץ המטוסים מברלין לפאלמה דה מיורקה מלאים בנוסעים כאלו".

דובר חברת ריינאייר אמר בתגובה "אנו מתחרטים מעומק הלב על ההתנהגות הלא נאותה של קבוצת נוסעים קטנה על המטוס הזה. הקבוצה הפסיקה לשיר כאשר התבקשה לעשות זאת על ידי צוות המטוס שלנו".