הרב גולדשטיין: ראיתי את המחבל, רציתי להגן על הילדיםאלירן אהרון

הרב ישראל גודלשטיין, רבה של קהילת פאווי בסאן דייגו, חוזר בשיחה עם ערוץ 7 אל רגעי האימה שחווה כשנפצע באירוע ירי בבית הכנסת שלו בעיצומו של חג הפסח. באירוע נהרגה חברת הקהילה לורי גילברט קיי.

"זה היה ממש פתאומי וארך רגעים קצרים. נכנסתי לאולם ולא ראיתי את המחבל. שניות אחר כך שמעתי את הקולות וחזרתי לחפש אותו. מיד ראיתי את המחבל פנים אל פנים והבנתי שהוא רוצה להרוג אותי".

לדבריו, באותן שניות, לא היה לו ספק מה תהיה הפעולה הבאה שלו. "שמעתי קולות של ילדים שמשחקים מאחורי וידעתי בדיוק מה אני צריך לעשות. להגן על הילדים והילדות ולאסוף אותם למקום שבו הם יהיו מוגנים".

לשאלה כיצד התרשם מהפגישה עם הנשיא טראמפ עונה הרב גולדשטיין, "הוא התרגש מאוד ואמר שבאופן אישי הוא יכול ממש להרגיש את הצער שלי וציין כי בתו יהודייה והנכדים שלו יהודים. טראמפ גם סיפר לי שהוא מאוד מחובר לעם היהודי, למדינת ישראל ולארץ ישראל ועושה הכל כדי לעזור לנו".

הוא מבקש גם להעביר מסר של חיזוק לציבור. "כשנרצחו בשנות ה-50 תלמידי ישיבה בכפר חב"ד והמקום עוד היה קטן מאוד שלחו התושבים שאלה לרבי שלנו וסיפרו שהם חוששים להמשיך ולהתגורר שם. הרבי ענה להם שכדי להתחזק הם צריכים להוסיף אור.

''לא צריך להעמיק בחושך, אלא להתחזק כפל כפליים ואנחנו רואים איך כפר חב"ד גדלה והתפתחה. כך גם אנחנו צריכים להתחזק ולהוסיף אור, כי מעט מן האור דוחה את החושך".

הרב גולדשטיין וטראמפ בבית הלבן