זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: דוברות המשטרה

אביו של הנער בן ה-16 שנפצע באורח בינוני בפיגוע הדקירה הבוקר (שישי) בעיר העתיקה בירושלים, סיפר על שאירע.

"בחזרה מבית הכנסת החורבה לישיבה התנפל עליו מישהו מאחת החצרות", תיאר האב ברשת ב'. ''האבסורד הוא שהמשטרה מיד אמרה לו 'זוז מכאן', הם לא הבינו שהוא פצוע. הוא הלך עד בית הכנסת כדי להזעיק עזרה. אני חושב שזה דבר שצריך לתת עליו את הדעת".

הנער למד תורה בלילה, בבוקר התפלל בבית הכנסת ואז עשה את דרכו לישיבה שבה הוא למד. ''בהתחלה הוא לא חשב שזו סכין, אלא מכה חזקה בגב. אחיו היה יחד איתו והם התחילו לרוץ לבית הכנסת החורבה ושם הזמינו עזרה", סיפר האב.

בפיגוע נפצע באורח אנוש אדם נוסף כבן 50 שפונה לבית החולים שערי צדק, משם נמסר כי "ליחידת הטראומה פונה גבר בשנות ה-50 עם דקירות באזור הצוואר והראש. הוא מונשם ומורדם והוכנס לחדר ניתוח".

פינוי אחד הפצועיםמד"א

מחקירת הפיגוע עולה כי סמוך לשעה 6:20 נכנס המחבל דרך שער שכם, דקר אדם ברחבה הפנימית והחל להימלט רגלית תוך שהוא מזהה אדם נוסף ודוקר גם אותו. שוטרים שהגיבו למתרחש ביצעו ירי לעבר המחבל וחיסלו אותו.

שני הפצועים טופלו על ידי מד"א ופונו לבית החולים שערי צדק והדסה עין כרם, במצב אנוש ובינוני. המחבל הוא ערבי בן 19 תושב איו"ש.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, נמצא בזירה וקיים הערכת מצב שבמהלכה הנחה על בידוק מוגבר במעברי עוטף ירושלים, ופריסה רחבה של כוחות משטרה גלויים וסמויים בירושלים ובעיר העתיקה בפרט.

ד"ר אלון שוורץ, כירורג בכיר במחלקת הטראומה בבית החולים שערי צדק, עדכן במצבו של הגבר שנפצע קשה מאוד בפיגוע. "כעשר דקות לפני שבע קיבלנו דיווח על גבר שנדקר בעיר העתיקה והגיע לחדר הטראומה דקור בכל חלקי גופו - קרקפת, צוואר, גב, חזה ובגפיים עליונות".

שוורץ הוסיף: "הוא היה במצב קשה והענקנו לו טיפול רפואי, לאחר שמצבו התייצב הוא הועבר בדחיפות לחדר ניתוח ומשם הוא הועבר לטיפול נמרץ להמשך טיפול".‎

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס לפיגוע הדקירה ואמר "תפילותינו שלוחות לרפואתם של הפצועים מפיגועי הדקירה הבוקר בירושלים. אני מאמץ את ידי משפחותיהם העושות את השעות הקשות הללו סמוכות אל יקיריהם בבית החולים ומקווה יחד איתם להחלמה מהירה בקרוב.

''לא נשקוט מול ידו הנתעבת של הטרור הנשלחת לגדוע חיים ונמצה את דינם של כל אשר יבצעו או יסייעו לו", הוסיף ריבלין.