אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושליםצילום: אודי ציטיאט, מנהלת הליגה

אוהדי הכדורסל בארץ נגד הפיינל-פור. שבוע ויום לפני פתיחת אירוע השיא של הכדורסל בישראל, אירוע הפיינל-פור עם משחקי חצי הגמר, אוהדי הכדורסל של שתי הקבוצות הגדולות מתאחדים נגד השיטה בה נקבעת אלופת ליגת העל בכדורסל בארץ - שיטת הפיינל-פור.

על פי השיטה, כמעט ואין משמעות לכל עונת המשחקים המלאה, כשזהות האלופה מוכרעת בשני משחקי נוק-אאוט בשבוע אחד.

קצת יותר משבוע לפני השבוע הגורלי של הכדורסל הישראלי, מתאחדים כעת שני ארגוני האוהדים הגדולים ביותר בכדורסל הישראלי, אלו של מכבי תל אביב ושל הפועל ירושלים, במטרה אחת: להחזיר את הספורטיביות ואת התחרותיות לענף הכדורסל.

כזכור, לפני כחודש הודיעו ראשי מנהלת ליגת העל בכדורסל כי דירקטוריון המנהלת קיבל פה אחד את ההחלטה לשנות את שיטת המשחקים הנהוגה במשך השנים האחרונות, החל מהעונה הבאה זאת בכפוף להסכם עם ארגון השחקנים.

כעת חוששים שתי קבוצות האוהדים כי במנהלת מתכננים לסגת מההחלטה על שינוי שיטת המשחקים.

ראשונים לחשוש על המהלך היו אוהדי מכבי ת"א שבדף הפייסבוק של ארגון האוהדים 'the gate', כתבו: "חלאס להאמין למכבסות המילים של המנהלת - אנחנו יודעים ש"בכפוף להסכמות עם ארגון השחקנים" אומר "יש פיינל פור בשנה הבאה". חלאס לתמוך בהחלטות של המנהלת שפוגעות בקבוצה ואח"כ להתלונן על החוקים. חלאס למסמס אותנו כשאנחנו מבקשים להפגש ברגעים הכי קריטיים של העונה. ובעיקר - חלאס עם הפיינל פור".

האוהדים התל אביבים אמרו עוד כי אם ראשי מנהלת הליגה לא יסכימו להיפגש עימם כבר השבוע, עוד לפני משחקי הפיינל-פור אליהם העפילה קבוצתם אחרי סוויפ על היריבה העירונית, הפועל, בדרבי ברבע גמר הפלייאוף, יחרימו הם את אירוע השיא של הכדורסל הישראלי בשבוע הבא.

"אנחנו לא נגיע לפיינל פור וקוראים לכל האוהדים להחרים אותו. הנהלת הקבוצה יודעת שאנחנו מצפים ממנה לא לרכוש כרטיסים כדי להבטיח את טובת המועדון בשנים הבאות. כן, גם אם ה"אליפות" על הכף. כן, גם אם ירושלים בצד השני.
קניית כרטיסים = לתת יד למנהלת, ואנחנו לא נתן לזה לקרות ונחריף את המחאה!", כתבו אלה והוסיפו "הגורל שלנו בידיים שלנו. בואו נחשוב על העתיד ולא רק על הטווח הקצר ומה יגידו בתקשורת. קחו מנהיגות ותקבלו החלטות קשות נגד מי שדורך עלינו כבר שנים".

היום (ראשון) הודיעו גם ראשי ארגון האוהדים של מחזיקת הגביע מהבירה, 'הבריגדה מלחה', שרק לאחרונה החליטו על חזרה לאולמות הכדורסל אחרי מחאה נגד הנהלת המועדון שלהם עצמם, כי גם הם ינקטו בפעולות נגד שיטת הפיינל-פור ונגד המנהלת במידה שזו תחזור בה מהודעתה.

"אחרי שהקמנו קול זעקה פעמים רבות בנוגע לאי הספורטיביות של השיטה הנוכחית ולגבי גזל המחירים באירוע הפיינל פור - שמחנו לשמוע על ההחלטה לעבור לסדרות סוף סוף", כתבו ראשי האוהדים האדומים מהבירה.

אמנם הירושלמים הודיעו כי לא יחרימו את משחקי חצי הגמר והגמר השנה שיתקיימו בהיכל מנורה שבתל אביב, אולמה של היריבה מכבי, אך אמרו כי "במידה והמנהלת תתקפל מההחלטה לעבור לסדרות נשקול את החרמת כל אירועי המנהלת וצעדים נוספים להשבת ערך הספורטיביות ולמניעת הגזל ותאוות הבצע של המנהלת".

בינתיים, בהפועל ירושלים נרשמת התעניינות אדירה בכל הקשור לכרטיסים למשחק חצי הגמר ביום שני הבא, כשזו העפילה לאחר ניצחון בתוצאה 0:3 בסדרת רבע הגמר מול העולה החדשה הפועל באר שבע. על פי הודעת האדומים מהבירה, תוך דקות ספורות אזלו כל הכרטיסים שהוקצו לטובת האוהדים הירושלמים.

אוהדי הקבוצה שגם העונה סיימה במקום הראשון בכמות קהל בכל המסגרות בהן היא משתתפת, התנפלו על הכרטיסים שנמכרו למנויי הקבוצה בלבד, ובהפועל אמרו כי ימשיכו לפעול על מנת לעמוד בביקוש העצום.