נתניהו אלקין וליאון בישיבת הממשלה
נתניהו אלקין וליאון בישיבת הממשלהצילום: חזקי ברוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח בצהריים (ראשון) את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לירי הרקטות לחרמון.

"אתמול נורו שני טילים משטחה של סוריה לכיוון ישראל. אחד פגע בשטח סוריה ואחד פגע בשטחנו ברמת הגולן. קיימתי התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי והנחיתי את צה"ל לפעולה תקיפה - והוא אכן פעל ותקף כמה וכמה יעדים. איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה לכל תוקפנות נגדנו. זוהי מדיניות עקבית אותה אני מוביל יחד עם הממשלה, וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל", אמר נתניהו.

בהמשך התייחס נתניהו לציון יום ירושלים הנחגג היום, "אנחנו מציינים 52 שנים לאיחוד ירושלים במלחמת ששת הימים. המלחמה הזאת שינתה את גורל ישראל, היא הוציאה אותנו מטבעת חנק ומסכנת כליה, הפכה אותנו לכוח עוצמתי באזור, והתחילה בעצם את תהליך ההתפייסות שאנחנו רואים את פירותיו מתמשכים ומתפתחים גם היום".

"אבל היא הביאה דבר נוסף - היא הביאה לאיחודה של בירת ישראל. אנחנו חזרנו, אני זוכר אישית, אני חזרתי, לירושלים, ערש עמנו, תרבותנו ואמונתנו בין החומות, וזה הדבר שריגש את כל האומה, על כל חלקיה. כמובן שמאז ועד היום ירושלים השתנתה לבלי היכר, אנחנו בונים אותה, אנחנו מחזקים אותה, אנחנו דואגים לעתידה ומפתחים אותה שתהיה עיר משגשגת ועיר שיכולה להיות גם מוקד לא רק של רוחניות וחידוש מסורת מורשת ישראל, אלא גם עיר שמחדשת בטכנולוגיה העולמית", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, "ירושלים מדורגת כאחת הערים המתפתחות, גם המתפתחת מהר יותר, זה השילוב הנכון בין מורשת ומדע - וזו העוצמה שלנו. על זה בנינו את מדינת ישראל. זה הרעיון המסדר של הציונות. לכן היום אנחנו מחזקים את ירושלים שוב. אנחנו צריכים לחזק אותה למען כל תושביה, ואנחנו מחזקים בממשלה את מערכת הבריאות, אנחנו מעבירים שלושים מיליון ש"ח לפרויקטים הקשורים לבריאות בעיר. אני רוצה להודות גם למשרד הבריאות".

נתניהו ציין עוד, "אנחנו מחזקים את ירושלים גם בדרך נוספת. כידוע לכם, לפני שנה וחצי הנשיא טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל, לפני כשנה הוא העביר את שגרירות ארה"ב לשם - ומאז עברו גם כמה נציגויות נוספות מאמריקה הלטינית ומשרדים של מדינות באירופה, וזה תהליך שאנחנו נמשיך אותו, והוא נותן הכרה בינלאומית למה שאנחנו יודעים שכבר קיים אלפי שנים. ירושלים היא בירתנו, נעלה אותה על ראש שמחתנו, ונעשה זאת ביתר שאת בחג השבועות שבא עלינו לטובה בסוף השבוע".

בסיום ציין נתניהו, "לפני כשבוע אנחנו חווינו שריפות קשות מאוד, והן שרפו חלקים ניכרים של מבוא מודיעים וקיבוץ הראל. הן הביאו לנזק רב - לאובדן טוטאלי לעשרות משפחות. זה קורע את הלב, ואנחנו, במאמץ משותף עם שרי הפנים והשיכון, וכמובן משרדי וגם משרד הביטחון, מעבירים סיוע מיידי לתושבים שבתיהם נשרפו. אנחנו נעביר את זה, אני מקווה, כבר בישיבה הזאת, בסכום של 4.5 מיליון שקלים".