המצעד השנתי למען ישראל החל הערב (ראשון, שעון ישראל) עם מעל 40,000 צועדים בשדרה החמישית בניו יורק.

בין המשתתפים: מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואמו, ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו, הקונסול הכללי בניו יורק דני דיין ושגריר ישראל באו''ם דני דנון.

משלחת הקונסוליה הכללית צועדת יחד עם 250 ארגונים ו-30 משאיות מקושטות עם הופעות ואמנים.

תזמורת מניו ג'רזי במצעד למען ישראל בניו יורק

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר במצעד "מול גל האנטישמיות אנו מפגינים היום עוצמה ואחדות של עם ישראל. התייצבותם של הקהילה הבינלאומית והכוחות המרכזיים ביהדות ארה"ב מוכיחה את עומק התמיכה והאהדה למדינת ישראל. למרות חילוקי דעות משניים, שותפות הגורל עומדת במרכז היחסים בין יהדות ארה"ב לישראל".

שגריר גרמניה לאו"ם כריסטופר הגוסן (Christoph Heusgen) אמר בפתח המצעד כי ״זהו מפגן תמיכה של הקהילה הבינלאומית במדינת ישראל ונהדר להיות פה ולראות את ניו יורק נצבעת בכחול לבן״.

דני דיין אמר: "מרגש מאוד לצעוד כאן בניו יורק יחד עם עשרות אלפי אנשים ולחגוג את עצמאותה של ישראל והתמיכה בה. בימים מורכבים אלו, כאשר האנטישמיות והאנטי-ציונות מרימים את ראשם, המצעד מהווה תשובה ברורה, המצעד מנציח את הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב בכלל ובין ישראל ליהודי ארה"ב בפרט".

מצעד ההצדעה לישראל מתקיים כל שנה משנת 1964. זהו הכינוס הגדול ביותר בעולם בתמיכה בישראל.

נציגויות של צועדים מגיעים מאזור המטרופולין של ניו יורק, כמו גם מחלקים אחרים ארצות הברית: בתי ספר יהודים, בתי כנסת, קבוצות נוער, נציגי ארגון הלל וארגונים אחרים, כולל מועדון רוכבי האופנועים היהודי "חי".

אנחנו פה כדי לחזק ישראל שתמיד איתנו בלב