בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: הלל מאיר/TPS

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו למנותו לשר המשפטים ולמנות את הרב רפי פרץ לשר החינוך, במקומם של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד שפוטרו על ידי נתניהו.

''נתניהו צריך למנות עכשיו את הרב רפי ואותי לשרי המשפטים והחינוך ולהשאיר את התיקים האלה בציונות הדתית. ולא - אלקין, שהוא חבר טוב, לא מייצג הציונות הדתית. לציונות הדתית יש מפלגה אחת והיא צריכה להיות סביב שולחן הממשלה והקבינט", אמר סמוטריץ'.

נציין כי חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבעה כי הממשלה יכולה למנות שרים מבין חברי הכנסת המכהנים ללא צורך באישור הכנסת.

"להעביר את התיקים לאיחוד מפלגות הימין"

כאמור, ראש הממשלה נתניהו פיטר את נפתלי בנט ואיילת שקד ככל הנראה כי חשש מהתחזקותם לקראת הבחירות הקרובות.

הבוקר (שלישי) פנה נתניהו אל הרב רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי, וביקש לקבל מכתב משותף החתום על ידי פרץ ובצלאל סמוטריץ', שבו הם מבקשים לפטר את שקד ובנט. פרץ שקל את האפשרות, אך סמוטריץ' סירב בתוקף לדרוש את פיטוריהם.

ראש הממשלה שזעם על נוכחותם של בנט ושקד בישיבת הממשלה, החליט בסופו של דבר לפטר את השניים לאלתר ולא להמתין לדרישה רשמית של ''איחוד מפלגות ימין''.

השרים נפתלי בנט ואיילת שקד אמרו בתגובה לפיטוריהם: ״אנו מודים מעומק הלב לציבור הישראלי על הזכות הנדירה שנפלה בחלקנו לשרת אותו בתפקידינו כשרי החינוך והמשפטים. כל שעשינו היה למען טובת מדינת ישראל ואזרחיה.

''נעביר בצורה סדורה את המשרדים בראשם עמדנו לידי השרים שיחליפו אותנו על מנת לקיים תיפקוד רציף וטוב של משרדי החינוך והמשפטים ועל מנת ששנת הלימודים הבאה תיפתח כסידרה״, הוסיפו השרים.