מנכ"ל ארגון ה-OU בישראל הרב אבי ברמן
מנכ"ל ארגון ה-OU בישראל הרב אבי ברמןצילום: יוני קמפינסקי

בשנים האחרונות יותר ויותר כלי תקשורת וגופי שמאל מנסים להצביע על התרופפות בקשר בין יהדות ארה"ב למדינת ישראל בכלל ולבירתה ירושלים בפרט.

מנכ"ל OU ישראל' הרב אבי ברמן, חושב שדווקא יום ירושלים הוא הזמן המתאים להפריך את הטענות הללו.

"אני אומר שהעובדות בשטח מדברות בעד עצמן. עוד לא מצאתי יהודי שמגיע לארץ מצפון אמריקה ולא כולל את ירושלים בביקור שלו, גם אם הוא מגיע רק ליומיים. גם מי שמגיע לפגישות עסקים בתל אביב והרצליה עובר קודם כל בירושלים, בכותל, מתחבר לארץ אבותינו ולירושלים עיר הקודש וממשיך הלאה", אומר הרב ברמן בשיחה עם ערוץ 7.

הוא מוסיף, "אני רואה חיבור ענק. היום מעל אלף דוברי אנגלית הגיעו לטיילת כדי להתפלל תפילת יום ירושלים ולצפות על מקום הר הבית, המקום בו אברהם אבינו עמד והראה את המסירות שלו לעם ישראל ולקב"ה. עם ישראל ממשיך לחגוג את העובדה שאנחנו בירושלים. "אנחנו רואים יותר ויותר משפחות מצפון אמריקה ובכלל מכל רחבי העולם שבאות לקנות דירה בירושלים או בסביבתה כי הם יודעים שזה הלב שלהם. "בשבוע שעבר הייתי בארה"ב וכמעט כל מי שפגשתי סיפר לי כמה הוא רוצה להגיע לירושלים ובמיוחד להשתתף בריקוד הדגלים. החיבור הזה חי, קיים, פועל ובועט".

ה-OU הפך עם השנים לאחד הארגונים שאולי מסמל את החיבור בין יהדות ארה"ב וירושלים. "אנחנו חוגגים 40 שנים לארגון שלנו בירושלים. פתחנו ב-1979 למניינם ורק בשנה האחרונה כ-110 אלף בני אדם עברו אצלנו - בהרצאות, בשיעורים ובכל פעילות אחרת. המטרה היא לוודא שהציבור דובר האנגלית מגיע לכאן לארץ ויודע שיש לו קהילה כאן בירושלים. הדבר הזה מושך לירושלים אלפים בכל שנה והיופי הוא שאנחנו רואים את החיבור הזה פועם בלב שלהם", מסביר הרב ברמן.

הוא מתייחס גם לפעילות הארגון מאחורי הקלעים במהלך השנים בניסיון להוביל את מה שהבשיל בסופו של דבר לכדי העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. "זאת היתה הצלחה מסחררת לעם היהודי. ה-OU היה הארגון הראשון שהפעיל לחץ על הסנאט, הקונגרס והנשיא להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. לכבוד העברת השגרירות הוצאנו תדפיס שמראה את כל הלחץ, המכתבים והאנשים שנפגשנו איתם לאורך השנים למען המטרה הזאת. לרגל העברת השגרירות עשינו אירוע מיוחד עם השגריר האמריקני בישראל, עם שר האוצר האמריקני, עם נציגי כל המפלגות מכל קצווי הקשת הפוליטית. זה היה רגע שראינו בו אחדות של עם ישראל ביחד עם אחדות של יהדות צפון אמריקה והזדהות של הממשל בארה"ב. זה אחד הרגעים המרוממים של החיים".