משפחת פולד בבית ארי ברובע המוסלמי

בואו ביום ירושלים להיות שותפים למאבק על עתידה של ירושלים

דו"ח של סוכנות טורקית בינלאומית המייצגת את הממשל הטורקי מציין שבסיוע הקרן הטורקית שופצו במזרח ירושלים 70 בתים, 45 מסגדים, ועוד כ-4000 נכסים הוצבו כיעד לשנת 2019.

"הקרן הטורקית ממומנת על ידי ממשל ארדואן ותורמים טורקים, וכוחה עולה במזרח העיר עקב פעילותה הרבה", נקבע בדו''ח שפורסם בשנה שעברה.

''היום יותר מתמיד, הפעילות של עמותת עטרת כהנים היא קריטית כדי לשמור על ירושלים" אומר לערוץ 7 יוסף ברוס מעטרת כהנים, בעקבות גל ההשקעה הטורקי במזרח העיר.

לא רק טורקיה. ועדת אל קודס הוקמה בשנת 1975 על ידי בית המלוכה המרוקאי על מנת לעקוב על מה שקורה במזרח ירושלים. באתר הועדה פורסם דו"ח לשנת 2018. הדו"ח מציג את השקעת הועדה בפיתוח מזרח העיר והעיר העתיקה.

בדו"ח שתמונת מלך מרוקו מוחמד השישי מתנוססת מעליו נאמר שהמלך הציל חצר בת 1800 מטר מרובע ממכירה לגורמים פרטיים. החצר נקראת בית מרוקו והיא סמוכה להר הבית, עוד מציין הדו"ח השקעה של 25000$ לכל תושב מזרח העיר שיענה לקריטריונים שהציגה הועדה, על מנת לשפץ דירות מגורים פרטיים.

"המלך רוצה לתת קונטרה ולהוכיח שהוא מגן על נכסים מוסלמים בירושלים, המאבק על צביון העיר בחלקיה הישראלים בשיאו ועמותת עטרת כהנים יודעת לתת מענה, אך צריך את תמיכת הציבור וממון רב", אומר ברוס.

גם נשיא לבנון שאין לה קשרים עם מדינת ישראל כטורקיה, מרוקו וירדן הצטרף לרוחות המלחמה על ירושלים ויצא באמירה לוחמתית באתר לבנוני רשמי: "אני מתחייב להגן על ירושלים".

כנס שהתקיים בירדן וארגנה התנועה האסלמית עסק ברכישת קרקעות על ידי יהודים בעיר העתיקה. מארגני הכנס בחרו לעצב מודעה הכוללת את בית ויטנברג שעמותת עטרת כהנים מנהלת אותו וגם ביתו של ראש הממשלה אריאל שרון ממוקם בו, כדוגמא לסכנה שיש בהתיישבות היהודית של הישראלים במזרח ירושלים. בכנס השתתפו: עכרמה עצברי המופתי של ירושלים לשעבר ועורך דינו של ראאד סלאח יו"ר התנועה האיסלמית הצפונית.

בעקבות פרשת עיסאם עאקל שנחטף לראמללה בעקבות מכירת בית ליהודים, פרסם השנה עכרמה עצברי פאתווה (פסק הלכה) שקובעת כי מוסלמי שימכור בית או קרקע ליהודים לא יקבר כמנהג המוסלמי. פאתווה דומה פרסם בשנת 1935 חאג' אמין אל חוסייני המופתי הירושלמי שהיה בקשרים הדוקים עם גרמניה הנאצית והיטלר.

האחרונה שנחלשת לאחרונה היא הרשות הפלשתינית, גם היא בכספיה המעטים משקיעה הון רב כדי לשפץ דירות מגורים ולחזק על ידי כך את מעמדה במזרח ירושלים. היא גם אחראית למעקב ומניעת עסקאות בין סוחרי קרקעות ערבים ליהודים.

מוסד פייסל חוסייני הפועל מטעמה בירושלים פרסם דו"ח לשנת 2018 בדוח מציינים השקעה בתשתיות ומרכזי תרבות לרווחת תושבי מזרח העיר, יחד עם שיפות בתי ספר ותקציב לסיוע בחירום.

ומה התשובה הישראלית לניסיונות הכיבוש האזרחי של מדינות ערב בירושלים?

הכירו את עמותת עטרת כהנים הפועלת זה כ-40 שנה ליצירת רצף ישראלי אסטרטגי בשכונות סביב העיר העתיקה ובתוכה, משנת 1978 עד 1990 פעלה עטרת כהנים לקניית נכסים וזכויות דיור ליהודים במתחמים רבים ברובע המוסלמי, העמותה ניהלה ומנהלת גם מאבק להסדרת הכותל הקטן ברובע זה, בשנת 1990 הצליחה העמותה בעזרת תורמים ובסיוע משרד השיכון לשעות הסטוריה ולרכוש נכס ענק ברובע הנוצרי, בשנה זו נכנסו גם יהודים לעיר דוד בעזרת העמותה ובסיוע תורמים.

בשלהי שנות ה-90 פעילותה של העמותה לביצור ריבונותה של מדינת ישראל בכל מרחבי מזרח ירושלים ובעיקר סיב העיר העתיקה התרחבה להר הזיתים בבניית שכונת המעלה הזיתים, ולאבו דיס באדמות יהודיות משנת 1925 שם הצליחה העמותה להגיע להסכמה מול משרד הביטחון שחלק מאדמות אלה ישארו בשטח השליטה הישראלי, בשטח זה מתגוררים כיום 10 משפחות והוא מאושר לבניית 400 יחידות דיור נוספות ליהודים.

מדינת ישראל מסייעת לתושבים היהודים בשירות אבטחה ובשחזור של אתרי מורשת באיזור. משימת ההתיישבות עומדת אך ורק על גביה העמותה בסיוע תורמים מהארץ ומחו"ל. השנה הצליחה העמותה לרכוש שני נכסים חדשים שיוצרים רצף התיישבותי משער הפרחים ועד לשער האריות בעיר העתיקה.

למרות הנתונים המצויינים בכתבה, בעמותת עטרת כהנים מספרים על גל פניות מערבים על מנת למכור ליהודים, וקוראים לציבור להיות שותפים בבניין ירושלים ולתרום להצלחת העסקאות שיחזקו את הנוכחות הישראלית ישמרו וימנעו ממדינות מוסלמיות ליצור רצף אנטי ישראלי ומסוכן.

בואו ביום ירושלים להיות שותפים למאבק על עתידה של ירושלים