איוונקה טראמפ, קושנר ובן סלמן
איוונקה טראמפ, קושנר ובן סלמןצילום: רויטרס

בסיום כנס של "הארגון לשיתוף פעולה מוסלמי" שהתקיים בסוף השבוע בעיר מכה בסעודיה והתמקד בסכסוך הישראלי - פלסטיני, פירסמו המדינות החברות בארגון הודעת גינוי להכרה האמריקאית בירושלים, קראו לנסיגה של ישראל מרמת הגולן ולהקמת מדינה פלסטינית.

המדינות המוסלמיות גם גינו את המתקפה על מיכליות הנפט במי איחוד האמירויות הערביות, שעל פי ההערכות בוצעה על ידי איראן, וקראו לקהילה הבינלאומית "לשמור על הסחר הבינלאומי והיציבות האזורית".

בהודעת הסיכום של הכנס, שנערך תחת חסותו של המלך הסעודי סלמן, נכתב כי "אנו דוחים עמדות של גורמים בינלאומיים או מדינות התומכות בהארכת הכיבוש והרחבת ההתנחלויות על חשבון הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני, כולל הכרה של הממשל האמריקאי בירושלים כבירת ישראל. כל החלטה של מדינה להכיר בירושלים כבירת ישראל תיחשב כמבוטלת ומהווה פגיעה בזכויות ההיסטוריות, המשפטיות והלאומיות של העם הפלסטיני והאיסלאמי".

המדינות החברות גם קראו "לנסיגה מוחלטת של ישראל מרמת הגולן הסורית, וחזרה לגבולות 1967 בהתאם להחלטות מועצת האו"ם 242 וכן 338". המדינות המוסלמיות גם דרשו מהאו"ם "לאמת את 15 במרץ כיום הבינלאומי נגד האיסלאמופוביה".