לימור לבנת
לימור לבנתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השרה הבכירה לשעבר מהליכוד לימור לבנת תוקפת הבוקר (שני) במאמר בעיתון "ידיעות אחרונות" את התנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"נתניהו רמס ודרס את הימין החדש, ובמו ידיו גרם לכך שלא יעברו את אחוז החסימה", כתבה, "בכך איבד את ראשות הממשלה לקדנציה נוספת וגרר מדינה שלמה לכאוס ולבחירות חדשות. נכון, ליברמן אשם בכך שסירב להיכנס לממשלה ולתת לו את המנדטים שלו כדי שיצלח את ה־60, אך החטא הקדמון הוא השנאה היוקדת בבלפור לשקד ולבנט, ונראה שבדיוק בסדר הזה.

הייתכן שעל משכבו בלילות, במקום לספור כבשים כדי להירדם, סופר נתניהו כל אחד מ־1,400 הקולות שחסרו לימין החדש באשמתו? התשובה היא לא. הוא ממשיך לדהור בדרכו".

בנט בהצהרה לאחר פיטוריו: נבוא חכמים וצנועים יותרשלומי גבאי, וואלה! NEWS

לבנת מזכירה כי בבחירות 2015 "שתה" נתניהו את המנדטים של הבית היהודי, אז בראשות בנט ושקד, לטובת רשימת הליכוד. זה היה מתוחכם ואכן הביא לו ניצחון ענק. אבל בבחירות 2019 מועד א' לפני פחות מחודשיים התמונה כבר הייתה שונה, כתבה.

לבנת כתבה כי נתניהו ממשיך לדהור בדרכו. "ומהי הדרך? הוא מפטר את בנט ושקד. אתמול ישב איתם בבוקר בישיבת ממשלה ולא הודיע דבר. חיכה עד שהסתיימה הישיבה, ואז שלח את מזכיר הממשלה שיודיע להם על פיטוריהם. בטלפון.

היו בציבור ובליכוד, לרבות שרים וחברי כנסת, שפנו אליו וביקשו שישריין את איילת שקד, שרה פופולרית שאפילו מתאימה לתפיסה החדשה שלו: החלשת שומרי הסף. איך הם אינם מבינים. זו בדיוק הסיבה ‑ ולא היחידה ‑ שבגללה לא יאפשר לה להיכנס לליכוד. היא פופולרית מאוד. יותר מדי. ושוב הוא מקדים את האישי ללאומי. וחוזר חלילה. וחוזר חלילה".