עליזה לביא
עליזה לביאצילום: מאיר בולקה

בעוד הפוליטיקאים כבר מזמן מנהלים 'שיח של חרשים' והקרע בין חלקי החברה הישראלית הולך ומעמיק מיום ליום, טוב שיש את חגי ישראל ובמיוחד את חג השבועות, כדי להזכיר לכולנו, שלמרות המחלוקות, בני עם אחד אנחנו, שצריכים לחיות יחדיו במדינת ישראל.

תחת הכותרת 'התיקון הגדול בצוותא' יתקיים במוצאי השבת הקרובה, ליל שבועות, זו השנה העשירית ברציפות, מרתון שיחות ומפגשים בתיאטרון צוותא בתל אביב, אליו צפויים להגיע אלפי משתתפים מכל החוגים והעדות.

התיקון הוא שיתוף פעולה בין "הבמה לשיח ישראלי-יהודי בצוותא" לבין פעילות ארגון רבני צהר בחגים וד"ר עליזה לביא, שמטרתו לאפשר שיח מעמיק על תרבות ועל זהות ישראלית-יהודית.

את הערב מרכזים, כאמור, במשותף ד"ר עליזה לביא, יו"ר מכללת אורנים גברי ברגיל , ויו"ר ארגון רבני צוהר הרב דוד סתיו.

"המטרה היא לאפשר שיח מעמיק על תרבות, על זהות ועל שייכות. יחד המאפשר לכל אחת ואחד ללמוד וללמד, לשמוע ולהשמיע", מספרת ד"ר לביא.

התיקון יציף תכנים שנוגעים לחג מהיבטיו השונים ויגע בנושאים חברתיים, הלכתיים, תרבותיים, אישיים ואנושיים הקשורים לחיים של כולנו. השנה יתקיימו בפעם הראשונה שיעורים באנגלית בשיתוף ארגון Am Yisrael Foundation.

הערב ייערך בארבעת אולמות צוותא, החל מהשעה 22:00, ועד השעה 04:00 למחרת וייקחו בו חלק אנשי רוח, רבנים, אנשי אקדמיה, תקשורת ותרבות ואמנות.

"החברה בישראל המקבצת לתוכה תרבויות שונות ועשירות, עדיין חוקרת את זהותה ואת מהותה. החיבור נולד מתוך סקרנות ורצון לגעת בעולמות ובטקסטים השונים המרכיבים את פסיפס הזהות הישראלית-יהודית ומתוך רצון להפגיש ולפגוש את היופי שבכל הרבדים", מוסיפה לביא.