מייק פומפאו
מייק פומפאוצילום: רויטרס

ארה"ב דוחקת בגרמניה ללכת בעקבות בריטניה ולהכריז על חיזבאללה כארגון טרור.

במהלך פגישה בברלין ביקש מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו מהקנצלרית אנגלה מרקל להכריז על חיזבאללה כארגון טרור ולהוציא אותו אל מחוץ לחוק.

"אנו מקווים לקבל את עזרתה של גרמניה, ודיברנו על זה היום, בהכרה בחיזבאללה כישות מאוחדת ולהוציא אותה מחוץ לחוק בגרמניה, כפי שעשתה בריטניה מוקדם יותר השנה", אמר פומפאו בתדרוך לעיתונאים.

נזכיר כי ממשלת בריטניה הכריזה על החיזבאללה כארגון טרור בחודש מרץ השנה, לאחר שבשנים שלפני כן הפרידה בין הזרוע הצבאית והפוליטית של הארגון הלבנוני.

פומפאו גם שיבח את החלטתה של ממשלת גרמניה לאסור את פעילותה של חברת התעופה האיראנית "מהאן אייר" בתחומה, על רקע החשש כי מטוסי החברה יסייעו להוביל חיילים ונשק לסוריה ומדינות אחרות.

"מהאן אייר היתה שליחה של המשטר האיראני והמטענים שלה, לוחמים ונשק, קשורים לשדות הקרב במזרח התיכון שמציבים את אמריקנים ואחרים מכל רחבי העולם בסכנה גדולה", אמר פומפיאו.

כבר בשנת 2011 הכריזה ארה"ב על חברת מהאן אייר כחברה "המעניקה תמיכה כספית, חומרית וטכנולוגית למשמרות המהפיכה האיסלאמית של איראן".

במהלך הדיונים העלה פומפאו גם את המחלוקת סביב הקריאה ליהודי גרמניה שלא לחבוש כיפה בפומבי ואמר כי "אף אחד מאיתנו לא צריך להתכווץ מול דעות קדומות".