מסירות נפש היא דרך חיים. אדם לא מחליט לקפוץ על הרימון, להסתער על המחבל או להציל אדם מאיתני הטבע רק בשנייה שבה מתרחש האסון.

קודמים להחלטה חיים שלמים של חינוך ובחירות, אידאלים וחלומות; לפעמים קשה להבחין בהם, אבל הם תמיד שם ברקע.

בבוקר י' באדר ב' השנה, חלף הרב אטינגר ברכבו על פני צומת אריאל כשלפתע הבחין במחבל שחטף נשק מחייל והחל לירות סביבו. מבלי לחשוב פעמיים, חזר הרב אחורה ובמסירות נפש שאין כמותה בחר לחתור למגע. במעשיו הוא הציל אנשים רבים שהיו בצומת באותה השעה והצליחו לברוח, אך הוא עצמו נורה בראשו והגיע במצב אנוש לבית החולים. הרב אטינגר לא הצליח להתאושש, הוא נפטר מפצעיו למחרת ואיבריו נתרמו כמעשה אחרון של חסד והקרבה.

במקרה של הרב אחיעד אטינגר הי"ד, הרקע למעשיו האמיצים היה שם מאז ומעולם: כל חייו של הרב הוקדשו לטובת עם ישראל, ומסירות הנפש שלו באה לידי ביטוי במקומות רבים עוד לפני שמסר אותה למען הצלת יהודים מידי אויב.

מפעל חייו של הרב הוא ישיבת 'עז ואמונה' שבדרום תל אביב, ישיבה ששמה לה למטרה להציל וליהד את העיר הנכבשת על ידי מסתננים ושוהים בלתי חוקיים. מזה שנים רבות מזניחה ממשלת ישראל את שכונת נווה שאנן בתל אביב, והמסתננים שזיהו את נקודת התורפה ממלאים אותה ודוחקים את רגליהם של תושבי המקום הוותיקים. בתוך המצב הקשה והעגום הזה בחר הרב אחיעד אטינגר הי"ד להוסיף קדושה ולהביא את אור התורה לכל פינה באזור.

ישיבת 'עז ואמונה' אכן מצליחה לקיים את חזונו של הרב אטינגר: הישיבה מחזקת ומשקמת את השכונה ואת תושביה היהודים באמצעות פעילויות בנושאי יהדות, מזרימה דם חדש בעורקי השכונה המבוגרת, ומשיבה לה אט-אט את הצביון היהודי והרוחני. בעקבות הישיבה מגיעים לאיזור זוגות צעירים ורעיון יהוד האזור קורם גם הוא עור ובתים.

כיום נמצא מפעל חייו של הרב אטינגר הי"ד בסכנה - הישיבה זקוקה לתמיכה על מנת שתוכל להמשיך בפעילותה החשובה. מוסדות בני דוד כבר נרתמו ליצירת קבוצה גדולה ומשמעותית שתצטרף לישיבה בשנה הקרובה, וכעת זקוקה הישיבה לתרומות שיאפשרו את המשך פעילותה.

ביומיים הקרובים כולנו מתגייסים למען הישיבה וזהו הרגע שלנו כחברה להסתער על המטרה למען עם ישראל כפי שהסתער הרב אטינגר בגופו ממש, כי את המנגינה הזאת אסור להפסיק!

בואו לתרום ולהאיר את דרום תל אביב