מפריחים עפיפונים בחגיגות הקציר בסעד
מפריחים עפיפונים בחגיגות הקציר בסעדצילום: באדיבות קיבוץ סעד

בקיבוץ הדתי סעד החליטו שלא לוותר השנה על חגיגות הקציר המסורתיות ולהוסיף אליהן עוד נדבך - הפרחת בלונים של תקווה - בתגובה לבלוני הטרור.

אפרת שלומי מקיבוץ סעד מספרת לערוץ 7 על האירוע המיוחד שייערך מחר (רביעי) אחר הצהריים. "זו הזדמנות לחגוג כקהילה את הפן החקלאי שלנו. חג השבועות נחגג בציבור הדתי בדרך כלל בבתי הכנסת ולפני כמה שנים החלטנו שאנחנו רוצים לחגוג גם את הצד החקלאי שלו - עניין שמקובל בקיבוצים אחרים".

"אנחנו יוצאים לשדה החיטה, לבושים בלבן. יש פעילויות בטבע ואנחנו אורזים תוצרת שלנו המיועדת לצדקה, אופים פיתות בטאבון, הילדים משחקים במבוך מערימות חציר, מכינים זרים לראש. לאחר מכן יש טקס שבו הרב ומרכז המשק מדברים והילדים מופיעים. שיא הטקס הוא צפייה בקומביין שקוצר את החיטה בשדה הסמוך", היא מוסיפה.

בקיבוץ מתעקשים לקיים את הטקס כחלק מהחוסן הקהילתי, גם בימים קשים. "בשנה שעברה הטקס היה ממש בשיא של השריפות והשדות שלנו ספגו הרבה נזק. מצד אחד חששנו לצאת ומהצד האחר אמרנו שאי אפשר שלא לצאת".

"השנה, ברוך השם, השריפות ממש פחתו, אך עדיין חווינו כמה סבבים ביטחוניים. אנחנו מרגישים שלא קל לשמר את החוסן במציאות שבה כל הזמן מרחף איום מעלינו. לצאת אל השדה, להתחבר אל האדמה ואל המקום העמוק של הקשר שלנו לארץ ישראל - עם כל הקהילה - זה מאוד מחזק ויש לכך משמעות מיוחדת דווקא לאור התקופה הזאת".

היא מסבירה גם את ההחלטה להפריח בלונים בסופו של הטקס. "ברמה הפסיכולוגית הפשוטה ילדים כאן נבהלים כשהם רואים בלון. הבלונים קיבלו משמעות שלילית בשנה האחרונה וחשוב לנו לשדר מסר מרגיע, של שלום ותקווה. זה נועד קודם כל לחזק אותנו, הם הרי לא נשלחים לעזה אלא נשלחים לאוויר כדי לזכור שבלון יכול להיות גם משהו משמח ומרגיע ולא רק דבר מאיים".