גפני
גפניצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני הגיב לסערה שחולל בצלאל סמוטריץ', ואמר כי סיעת יהדות התורה אינה דורשת להפוך את ישראל למדינת הלכה.

“מעולם לא אמרתי את זה, ראיתי הרבה הסכמים קואליציוניים של יהדות התורה, וזה אף פעם לא נכתב אפילו לא ברמז, שיהדות התורה תרצה שתהיה מדינת הלכה", אמר גפני בכנס שהתקיים באילת.

“נכון שיש מי שרוצה בכל מחיר לעלות לסדר היום הציבורי את נושא דת ומדינה, אבל לנו יש אמירה מאוד ברורה, לשמור על הסטטוס קוו, והאמירה הזו היא שצריכה להיות ולהמשיך. אנחנו רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית, אנחנו לא מביאים את בית המקדש או המשיח באמירה כזו או בחוק, ולכן כל האמירות על מדינת הלכה הן אמירות לא נכונות. אנחנו לא ביקשנו ולא מבקשים מדינת הלכה, אנחנו לא מבקשים שינוי ובוודאי לא רוצים שינוי לרעה”.

אשר לדרישת ההפרדה בין גברים ונשים, אמר גפני כי “באה אישה ואומרת אני רוצה לעשות שמחת בית השואבה לחברות שלי, אני לא רוצה שיהיו גברים, ואז מגיעה דינה זילבר סגנית היועצת המשפטית לממשלה, ואומרת שהיא לא יכולה. אז אני רוצה להגיד, אני נולדתי בתל אביב, גרתי באופקים, ולי או לאשתי לא יגידו איך לחיות. למה היא חושבת שתגיד? בגלל שאני חרדי? לא יקום ולא יהיה".

גפני תקף בחריפות את אביגדור ליברמן. "כשאנחנו מדברים על ליברמן אז אנחנו מדברים על אי האמון, על השקר, על הצביעות. הוא חי איתנו, הכול היה כמעט בסדר, הוא כמעט היה חלק מיהדות התורה, פתאום בלי הודעה מוקדמת הוא השתנה. הוא לא מזיק לעולם התורה, הוא מזיק למדינה, הוא צבוע ומשקר ולא אומר אמת. הוא מעמיד את ישראל כמדינת עולם שלישי”.