ביקב טורא
ביקב טוראצילום: מירי צחי

מועצת יש''ע קיימה סיור מיוחד ביהודה ושומרון כדי להוקיר ולחגוג יום הולדת 80 למייסד מועצת יש''ע ישראל הראל.

הראל, אשר קיבל השבוע תואר ד''ר לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן, השתתף בסיור יחד עם רבים מוותיקי ההתיישבות אשר הגיעו לכבד אותו.

הסיור נולד כאשר הראל פנה ליו"ר מועצת יש''ע חננאל דורני, ואמר "אנחנו הותיקים כבר לא מכירים את ההתיישבות ואנחנו רוצים לראות בצורה מסודרת ולהכיר".

הסיור החל במרפסת של המדינה בפדואל, שם סקר מנכ"ל מועצת יש''ע יגאל דילמוני את האזור ואת ההתפתחות שלו. לאחר מכן נסעה החבורה למפעל 'ליפסקי' באזור התעשייה ברקן, שם שמעו ממנכ"ל המפעל על העבודה המשותפת של העובדים הישראלים והפלסטינים.

צילום: מירי צחי
צילום: מירי צחי

התחנה הבאה בדרך היתה יקב 'טורא', בו שמעו מייסדי ההתיישבות על תהליך ההקמה של היקב ועל היינות שבו, טעמו יין והשיקו כוסות לחיי ישראל הראל. ביקב הצטרף לברכות שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל, אשר התרגש מאוד לפגוש את כל חבריו המייסדים ואמר: "ישראל ואני ידידים שנים. ישראל איש התיישבות, יזם ופורץ דרך שעשה ועושה רבות למען ההתיישבות ביהודה ושמורון. אני מאחל לישראל המשך עשייה ברוכה למען ארץ ישראל ועם ישראל".

את הסיור סיימו מייסדי וותיקי ההתיישבות באתר שילה הקדומה, שם הם צפו במיצג החדש והתכנסו לרב-שיח בנושא "מבט ההתיישבות היום ומבט אל העתיד", שם שותפו סיפורים על ידי המשתתפים ומחשבות לגבי העתיד.

יו''ר מועצת יש''ע חננאל דורני אמר בזמן הרב-שיח: "יוצא לי לדבר עם תלמידים, חיילים וקצינים, ואני אומר להם שהאזור הזה, מבית לחם עד ג'נין, היה ריק. נדרשה עבודה רבה כדי לבנות ולהקים את האזור הזה, אך לראשונים שהיו ממייסדי ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אנשי חזון ומעש, הייתה אמונה שמה שהם עושים יצליח. אם תשאפו להגשים את החלומות שלכם, כמו שמייסדי ההתיישבות שאפו והצליחו על אף כל המכשולים שבדרך, תוכלו להגשים הרבה דברים. הפעולות שאנחנו עושים עכשיו, נשען על האדנים של הוותיקים".

ישראל הראל אמר: "אני רוצה להודות למועצת יש''ע על היום הזה. זכיתי לפגוש מחדש הרבה אנשים טובים אשר היו איתנו בימים ההם ושמחתי על כך מאוד. תודה לכל מי שלקח חלק ביום הזה".