וובס קידום אתרים
וובס קידום אתריםצילום: יח"צ

תחום קידום האתרים מורכב מאפשרויות ופלטפורמות מגוונות, החל בקידום האורגני בגוגל, דרך קמפיינים ממומנים, ניהול מוניטין ועד לרשתות החברתיות.

לכל הפעולות הללו יש מטרה עקרונית אחת והיא ליצור נכסים משמעותיים ברשת, אשר ילוו את הלקוח לתקופה ארוכה ויספקו מענה גם לצרכים נקודתיים.

התוצאה המבוקשת במרבית המקרים היא זו: להביא את האתר של הלקוח אל המקומות הגבוהים ביותר במנוע החיפוש של גוגל, ובתוך כך להביא כניסות רבות ככל הניתן מהאתר אל בעליו – שמתרגם אותן להזמנת שירות, מכירות מוצרים וכדומה.

כמו כל דבר בחיים, מדובר בשירות שעולה כסף, בדרך כלל כמה מאות שקלים בחודש אם כי העלויות משתנות בהתאם לחבילה שלוקחים ולתעריף של החברה. יש רציונאל ברור להשקעה זו: כיום כולם מחפשים מוצרים, שירותים, בעלי מקצוע ומידע ברשת, כך שמי שמגיע למקומות הראשונים בגוגל זוכה בחשיפה גדולה מאוד.

יתר על כן, מדובר בחשיפה ממוקדת בפני קהלים שכבר מחפשים את המוצר, השירות או בעל עסק בתחום ספציפי, ובכך היא אפקטיביות יותר מפרסומות במדיות אחרות. גם העלויות נמוכות בהשוואה למדיות אחרות אך עדיין מדובר בהוצאה בלתי מבוטלת שיכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה.

טוב לדעת שיש חברת לקידום אתרים שעושה הדברים אחרת, ומאפשרת לקבל את השירות במחיר נוח לכל גיס.

וובס פתרונות אינטרנט – חברה שעובדת אחרת

וובס פתרונות באינטרנט היא חברה שהוקמה לפני 8 שנים. את החברה הקימו לאור חזון לייצר חוויית קידום אתרים אחרת מזו המקובלת בישראל בפרמטרים רבים, שמייד נתאר. החזון הלך והתגבש לכדי מציאות ככל שהשניים רכשו מומחיות בעבודה עם לקוחות מישראל וגם מחוץ לארצנו - מארה"ב, מגרמניה, מאנגליה ומשוויץ.

תוך כדי העבודה התגבשה השיטה שמתבססת על מענה מקצועי מיטבי, שקיפות מוחלטת בשירות, ללא מגבלה על כמות ביטויי המפתח שהחברה מקדמת, וכן התקשרות חופשית לגמרי שבה הלקוח יכול לבחור בכל חודש אם הוא ממשיך עם "וובס", או ממשיך הלאה.

החברה מעסיקה בימים אלו 20 עובדים והערך המרכזי שמנחה אותה, הניכר בכל היבטי הפעילות, הוא פשוט לעשות טוב. אכן, בחברה רואים לפני הכל את האדם, החל מהמנהלים, דרך העובדים וכמובן גם הלקוחות. בוובס מבינים טוב מאוד שללקוחות יש ציפיות, חלומות ושאיפות לגבי האתר שלהם, בין אם מדובר באדם פרטי, בבעל עסק עצמאי, בחברה או בארגון גדול – כולם רוצים שהאתר והנכסים האחרים ברשת יזכו לחשיפה גבוהה ויביאו פניות.

על כן, מעבר למענה המקצועי המצוין הצוות של וובס פועל מול הלקוח מתוך כבוד וברגישות, מכיר היטב את הצרכים והיעדים של האתר, ועושה את כל המאמצים על מנת שלקוחות יהיו מרוצה.

העלויות של קידום אתרים – להתחיל בשקל אחד!

קידום אתרים אורגני הוא תהליך שחייב להתפרש על פני תקופה, כי בדיוק כמו שבונים כושר גופני ושומרים עליו לאורך זמן, כך צריך לעשות גם מי שרוצה להגיע ולהישאר במקומות הראשונים בגוגל. לאור הפריחה של תחום קידום האתרים ניתן להבין כי ההשקעה הכספית אכן משתלמת ללקוחות, ואולם, יש כאלו שבשבילם מדובר בהוצאה לא מבוטלת – למשל עסקים קטנים הפועלים בתקציב מוגבל.

גלעד קמר, ממייסדי ומנהלי וובס פתרונות אינטרנט, מסביר כי החברה שואפת לאפשר לכל אדם ולכל בעל עסק ליהנות משירותי קידום, על ידי כך שהיא מציעה עלויות נוחות במיוחד. החברה עבדה לאורך השנים עם עסקים וחברות מכל סדרי הגודל, ומנהליה בהחלט מודעים לסוגיית התקציב, למגבלות ולאילוצים. אחת הדוגמאות לשינוי שמבצעת החברה בתחום הזה, הוא להציע את החודש הראשון רק בשקל אחד!

כן, רק שקל אחד לחודש שלם של פעולות קידום אתרים שכבר מתחילות להקפיץ את האתר למעלה במנוע החיפוש של גוגל. בנוסף, הלקוח כבר מקבל בחודש הזה מידע חשוב לגבי עולם קידום האתרים ולגבי נקודות הכוח והחולשה של האתר שלו, ובסופו הוא חופשי לגמרי להחליט אם להמשיך עם וובס או שלא.

למה אי אפשר לעזוב חברות קידום אתרים?

מי שעוד לא קיבל שירות בתחום קידום האתרים ושוקל לעשות זאת, יגלה עד מהרה: עם תחילת העבודה מחתימה אותו החברה על חוזה ארוך טווח של 12 חודשים. מדובר בחוזה שלא ניתן להשתחרר ממנו והוא אינו תלוי בכלל בתוצאות שהחברה מצליחה להשיג.

מה ההיגיון בחוזה כזה? ההיגיון הוא שבתחום קידום האתרים התוצאות אינן מובטחות מראש ולדברים לוקח זמן להתבשל. כמובן, אם החברה רצינית ומקצועית סביר מאוד להניח שתצליח להביא את האתר למקומות יפים בעמוד הראשון בגוגל.

יחד עם זאת, ייתכנו מכשולים: אולי יש תחרות גדולה על כל מקום ומילת מפתח בתחום הפעילות של העסק, ייתכן שהמתחרים ינקטו צעדים שיסיגו את האתר לאחור, ולא פחות חשוב - ייתכן שחברת הקידום עצמה לא מאוד רצינית.

אכן, מאחר שמדובר בתחום שאינו מפוקח מבחינה מקצועית, בהחלט יכול להתקיים מצב בו "מומחה לקידום אתרים" מתגלה כמי שרק סיים קורס בסיסי. המודעות ודפי הנחיתה שלו מכריזים שיביאו אתכם אל "המקום הראשון בגוגל" – אך דווקא מפרסומות כאלו צריך להיזהר. מי שאינו בקיא בתחום יכול למצוא את עצמו, די בקלות, מקבל שירותים ברמה בלתי מספקת ועוד כבול אל החברה בחוזה ארוך טווח.

אבל גם חברות ותיקות, רציניות וטובות נוקטות באותה הגישה של חוזים כובלים לתקופה ארוכה. הן מבינות שללקוחות יש ציפיות די גבוהות וגם יודעות שבתחום הקידום האורגני צריך סבלנות. מכאן, שאפילו במקרה הטוב של תהליך שמתקדם בצורה נאותה, הלקוח עלול לאבד סבלנות, להתאכזב ולרצות לעזוב.

מכיוון שקשה לבנות בצורה הזו מעגל לקוחות קבוע ולשמור על תזרים מזומנים חיובי, הפתרון הוא להחתים מראש את הלקוחות על חוזים ארוכים וכובלים. במילים אחרות, מרגע שחותמים על החוזה הכוח נמצא בידיים של החברה ואין זה משנה אם התהליך מתקדם באופן הולם או שלא – פשוט אי אפשר לעזוב.

בוובס עושים גם את זה לגמרי אחרת

מי שיבדוק יגלה שהחברה היחידה בישראל שמציעה כיום משהו אחר, היא וובס פתרונות אינטרנט. לפי גלעד קמר, מנהל החברה, החברה אינה מוכנה לכבול את לקוחותיה בחוזים ארוכי טווח עם תשלום מראש ובלי קשר לתוצאות. הדברים אינם חייבים ואינם צריכים לעבוד בצורה כזו, ולכן וובס מציעה בדיוק את ההיפך. היא מאפשרת לכל הלקוחות לסיים עימה את ההתקשרות בכל חודש, אך ורק על סמך התוצאות שהושגו ולפי שביעות רצונם מהעמידה ביעדים ומהשירות שקיבלו. אין תירוצים, אין הפתעות, אין אותיות קטנות, אין תשלומים נוספים ואין קנסות יציאה או כל דבר מהסוג הזה – הכוח פשוט נמצא בידיים של הלקוח.

יש היגיון טוב מאוד מאחורי ההצעה הזו, לא רק ללקוחות אלא גם לוובס. ראשית, בחברה בטוחים מאוד ביכולות המקצועיות שמביאות לתוצאות מצוינות, ולראייה – היא שולטת במקומות הראשונים בכמה מהביטויים המבוקשים ביותר בגוגל. לאור ההצלחה החוזרת ונשנית בהגדלת החשיפה והתנועה באתרים של הלקוחות, ברור ש- "הסכנה" שהלקוח לא יהיה מרוצה אינה כה גדולה. שנית, החברה מאמינה ויודעת שכשנותנים לאנשים את הבחירה החופשית ואת הכוח לקבוע, הם מרגישים שהיחס הוא הוגן ומכבד, והדבר כבר תורם במידת רבה לשביעות הרצון.

בנוסף, וובס פתרונות באינטרנט רוצה לתמרץ את עצמה. בניגוד לחברות אחרות שבהן הכסף ייכנס בלי קשר לביצועים, כאן יש קשר ישיר ומתמיד להישארות הלקוח. לכן הצוות חייב לתת כל הזמן את המיטב בשביל שהלקוח יהיה מרוצה ויבחר להישאר בסוף החודש, החל בזמינות הגבוהה והמענה על השאלות, ועד לחידוד ודיוק הפעולות המבוצעות על האתר והנכסים הנוספים ברשת.

לא צריך להתבלבל...

שמעתם פעם טכנאי או חשמלאי מסבירים על עבודה שביצעו בביתכם? חוויה דומה עלולה לקרות כאשר איש קידום אתרים מסביר לכם מדוע האתר נמצא במקום הנוכחי בגוגל אחרי כמה חודשים של קמפיין. אכן, לעיתים החברות בתחום מסבירות (במכוון או שלא במכוון) את הדברים בצורה די מעורפלת: משתמשים במונחים טכניים שהלקוח אינו מכיר ומבין, שולחים דוחות וטבלאות עם המון מספרים, ובסופו של דבר מסבירים שמדובר ב- "תחום אפור".

מבחינת וובס, אומר גלעד קמר, בדיוק ההיפך הוא הנכון. אמנם יש דברים בעולם קידום האתרים שאינם נשלטים או ידועים, אך אין בכך לומר שאי אפשר להסביר את המצב ללקוח בצורה מובנת לחלוטין. בוובס עובדים מול הלקוח בשקיפות מלאה ומוחלטת, המתבטאת בין היתר בעדכונים שוטפים אודות התהליך, מיקום האתר והפעולות שבוצעו עליו, דוחות ברורים, המלצות לשיפור, תוצאות של בדיקות וכיוצא בזאת. יתר על כן, הצוות זמין בכל עת כדי להסביר בסבלנות, במונחים פשוטים ובגובה העיניים, ולתת מענה לכל שאלה. כל זאת מתוך היכרות קרובה עם הלקוח ובעיקר עם האתר שלו, בניגוד לחברות גדולות שצריכות לטפל בעשרות ומאות אתרים בעת ובעונה אחת.

כבר מהתחלה בוובס מאמינים בכנות ובשקיפות, וברור לצוות שאי אפשר, לא כדאי ולא נכון לבנות יחסים עם לקוח על סמך אמירות מעורפלות. כך לדוגמא, למרות שהחברה כבר הביאה לאורך השנים מאות לקוחות להישגים יפים, לעולם לא יבטיחו מראש הגעה למקום כזה או אחר בגוגל. בנוסף, בחברה סבורים שלא צריכה להיות שום בעיה בלהסביר ללקוחות מה קורה עם האתר שלהם – בסופו של דבר יש כלים מגוונים שמציעות גוגל ופלטפורמות אחרות ובהחלט ניתן לקבל מידע אמין בזמן אמת. כל מה שצריך הוא רק את הנכונות להסביר ללקוח באופן שיבין ולשמור איתו על יחסים כנים, טובים ושקופים לכל אורך הדרך.

במקום קמצנות – נדיבות

כפי שניתן לראות, בוובס שומרים על היד פתוחה ולא קמוצה מול הלקוח. עוד דוגמא לגישה הזו היא היעדר מגבלה על מילות החיפוש שבהן האתר יקודם. מי שיבדוק בחברות אחרות יראה שבהחלט קיימת מגבלה כזו, מפני שהן חוששות מהשקעת מאמצים שתידרש ממנה בעתיד.

לעומת זאת, בוובס יודעים להתמקד בביטויים החשובים ביותר בהתאם לתהליכי הבדיקה והאפיון של האתר, ומצד שני הולכים עם הלקוח ומאפשרים לו כמות בלתי מוגבלת של מילים וביטויי מפתח. כך נוצר מענה שלם מול הקהלים, התחומים והשווקים השונים שאליהם האתר פונה או יפנה בעתיד לאור שינויים בפעילות ובשוק, ולא מתפספסים לקוחות רק מפני שכמות מילות המפתח מוגבלת.

מי שמעוניין בפרטים נוספים, או להתחיל תהליך קידום לאתר שלו בשקל אחד בלבד, מוזמן לפנות כבר עכשיו ללחוץ כאן