חבר מועצת העיר חיים גורן בישיבת עוז ואמונה

חבר מועצת העיר תל אביב, חיים גורן, הגיע לביקור בישיבת עוז ואמונה שהקים הרב אחיעד אטינגר הי"ד, ונמצאת בשעות האחרונות של הקמפיין לגיוס המונים.

''כשהגענו לכאן בהתחלה עם הרב אטינגר, המקום היה נטוש, היה פה גבאי שהחזיק את המפתחות אבל לא היו פה תפילות ולא מניינים. המקום היה מאוד מוזנח ולמעשה היה לקראת השתלטות או של עובדים זרים או של נרקומנים, כמו שקרה במקומות אחרים בשכונה הזו'', סיפר גורן לערוץ 7.

הרב אטינגר החליט להפוך את המקום לישיבה ולבית כנסת פעיל. ''אני חייב להודות שבתחילת הדרך הייתי קצת סקפטי. אמרתי לו שהמקום והאזור מאוד קשים וצריך הרבה מאוד כוחות בשביל הדבר הזה. לא חשבתי שיש לו אישית את הכוחות האלה כי הוא היה תלמיד גדול אבל לא הכרתי את היכולת שלו לעשות פעילות מעשית ולהחיות כזה מקום''.

''הוא לקח את זה ממש כמפעל חיים, התרוצץ בין אלפי אנשים, בלי להגזים, שיעזרו, שיחזקו, שיתרמו, שיבואו ללמוד פה וללמד פה וממש אחד אחד, עשה עבודת נמלים מאוד משמעותית וצעד אחרי צעד הוא החיה את המקום. הביא עוד לומד, שיפץ עוד חלק קצת למעלה, קצת למטה, עוד ספרים, עוד ארון, בעבודת נמלים של שלוש שנים שהוא היה פה הוא ממש בנה את המקום מחדש".

איך העירייה ראתה את הפרויקט הזה?

''העירייה יודעת שהמקום הזה מאוד מורכב ולכן הייתה הבנה, והיה גם שיתוף פעולה וגם אפילו סיוע עירוני, כמו למשל לשפץ את חזית המקום והחצר כי הבינו שאין מה לעשות, המקום הזה הוא באמת מאוד מורכב ומאוד בעייתי וכל תוספת של כוח חיובי ועוגן חיובי יהודי לשכונה הזו היא מבורכת''..

''כששמענו שהוא נרצח ישר חשבנו על המקום הזה, לזכרו אבל בעצם גם בשבילנו. תושבי דרום תל אביב חייבים להמשיך את זה ולשנס מותניים ולעשות כל מאמץ כדי שהמקום הזה ימשיך ויפרח. מאוד קיווינו שהציבור ומוסדות כאלה ואחרים יבינו את הצורך ויתמכו ולשמחתי זה קרה - מוסדות בני דוד בעלי לקחו את הפרויקט הזה על עצמם - ורוצים להמשיך את המפעל הזה שהוא באמת מאוד חשוב בעיני אפילו ברמה הלאומית".

הפעילות במקום מכניסה ''חיות'' לאזור

''עכשיו חגגנו את יום ירושלים והגיעו תושבים ותיקים והשתתפו בצעדה, ואתה רואה את הצבע חוזר להם לפנים, ואתה רואה את האנשים שמרגישים סוף סוף שזה חוזר להיות הבית שלהם, אנשים שחיים פה 40 שנה ואיבדו תחושה של זהות עם המקום הזה ולא יצאו מהבית ולרחובות ופתאום הם מרגישים שהם יכולים להסתובב ברחובות ולצאת עם דגל ישראל בגאווה ולא פוחדים מאף אחד.

''זה משהו שהוא מאוד גדול בעיני. זה נכון שזה מתבטא ברמה המקומית כאן אבל ההשלכות שלו הן מאוד גדולות, ברמה הלאומית''.

לקמפיין גיוס ההמונים של ישיבת עוז ואמונה