השגריר דנון
השגריר דנוןצילום: המשלחת הישראלית לאו"ם

המועצה החברתית-כלכלית של האו"ם דנה היום (חמישי) בהענקת מעמד מיוחד מטעם האו"ם למספר ארגוני חברה אזרחית מהעולם על מנת שיוכלו לייעץ לארגון בתחומים שונים ולקחת חלק בפעילותו.

בין הארגונים שהגישו מועמדות לקבלת מעמד רם הדרג היה ארגון פלסטיני הרשום בלבנון תחת השם 'שאהד' שעוסק לכאורה בזכויותיהם של פליטים פלסטינים בלבנון.

בחודשים האחרונים מערכת הביטחון הישראלית חשפה כי 'שאהד' משתייך לתנועת החמאס ופועל מטעמה נגד ישראל, כחלק מרשת מוסדות וארגונים שמפעיל ארגון הטרור בזירה הבינלאומית.

יו"ר הארגון, מחמוד אלחנפי, נפגש בתדירות עם ראשי חמאס וג'יאהד איסלמי בלבנון כדי לקדם הליכים משפטיים הקשורים לסוגיית האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל מתוך מניע לפגוע בישראל ולפעול לטובת ארגוני הטרור.

לכאורה 'שאהד' עוסק בסיוע הומניטרי ובזכויות אדם בלבנון אך בפועל מקדם טרור מדיני נגד ישראל ובכך מטעה את הקהילה הבינלאומית. בחודש מרץ האחרון ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו חתם על צו המכריז על 'שאהד' כארגון טרור בישראל.

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, הוביל בחודשים האחרונים מאמץ דיפלומטי מול מקביליו כדי למנוע את הענקת המעמד המיוחד לארגון הטרור ובמקביל התקיימה פעילות דיפלומטית מול משרדי חוץ רבים על מנת לסכל את התמיכה בבירות העולם ב'שאהד'. הפעילות המדינית המשולבת נשאה פרי ובהצבעה שהתקיימה היום התנגדו להענקת המעמד, 15 תמכו ו-5 מדינות נמנעו.

השגריר דנון אמר בתגובה להחלטה כי "חמאס למד כי אין לו חסינות בעזה ועכשיו גם לא בתוך הקהילה הבינלאומית. האו"ם צריך להכריז על חמאס כארגון טרור ולא להעניק כבוד לשלוחותיו באף פורום בינלאומי. אנו דורשים מהאו"ם לפעול ללא פשרות נגד ארגוני טרור המנסים בתחבולות להפעיל טרור מדיני נגד מדינת ישראל".

בין המדינות שהצביעו בעד הענקת המעמד: סין, מצרים, אקוודור, איראן מרוקו וטורקיה. המדינות שהצביעו נגד הענקת המעמד הן בין היתר: ארה"ב, קנדה, צרפת, גרמניה, הודו, אירלנד ויפן.