זהבי. לא מפסיק לכבוש.
זהבי. לא מפסיק לכבוש.צילום: פלאש 90

עד יום שישי האחרון, רק שחקן אחד בעולם כולו כבש פעמיים ברציפות שלושה שערים בשלבי מוקדמות היורו לדורותיהם - החלוץ האגדי ראול הספרדי. ביום שישי האחרון, לפני יומיים, הצטרף אל ראול שחקן נוסף ומפתיע במיוחד - ערן זהבי שמו.

אחרי שסחף את נבחרת הכדורגל של ישראל לניצחון סנסציוני ומפתיע על נבחרת אוסטריה הוותיקה בבית לפני כחודשיים, הווינר הגדול ביותר בכדורגל הישראלי עשה זאת שוב, שוב עם שלושער.

זהבי המשחק בליגת הכדורגל בסין, הוכיח פעם מי יודע כמה כי לא רק שהוא מתאים לשחק ברמות הגבוהות ביותר, אלא כל עוד יש לו מטרה ויעד - הוא בלתי ניתן לעצירה.

הפעם הקורבן של זהבי ושל נבחרת ישראל הייתה נבחרת לטביה שנחשבת ליריבה עדיפה על הישראלים חסרי הניסיון. אך את הנבחרת הישראלית כל זה לא עניין, כשזו ממשיכה להציג משחק כדורגל נפלא, התקפי ומלא מוטיבציה, הכי רחוק מנבחרת ישראל של השנים האחרונות, זאת הודות לצוות האימון בראשותו של אנדי הרצוג.

שלושער של זהבי השיג ניצחון חוץ חשוב מאוד בתוצאה 3:0 שמעלה את מאזנה של הנבחרת הישראלית לשבע נקודות, שתיים פחות מהיריבה שתחכה לישראל מחר - פולין החזקה, הנחשבת ליריבה הקשה ביותר בבית הישראלי.

נציין כי גם המקום השני בבית מוביל אל טורניר היורו הגדול ונראה כי אמנם יש עוד משחקים רבים וזמן רב, אך בקצב הזה ובכושר המשחק הנהדר של הכוכב של הנבחרת ערן זהבי שחזר אליה רק לאחרונה אחרי סערת סרט הקפטן והשעייתו ופרישתו, נראה כי אולי בכל זאת תגיע נבחרת ישראל לטורניר כדורגל גדול אחרי שנים רבות.

זהבי? הוא בינתיים עלה לפסגת טבלת הכובשים במוקדמות עם שבעה שערים בשלושה משחקים, הכי הרבה בכל אירופה. יש כבוד.