מכבי ת"א עם צלחת האליפות
מכבי ת"א עם צלחת האליפותצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

ב-11 העונות הקודמות של ליגת העל בכדורסל, זכו באליפות שש קבוצות שונות. בכל פרק הזמן הזה רק אלופה אחת הצליחה להגן על תוארה - מכבי ת"א בעונות 2010/11 ו-2011/12.

מנגד, רק שלושה אנשים זכו בתואר האליפות כשחקנים וכמאמנים, אחד מהם הוא מאמן נבחרת ישראל כיום ומאמנה של הפועל ירושלים - עודד קטש. מי תניף את צלחת האליפות?

שבוע השיא של הכדורסל הישראלי יצא לדרך הערב (שני) עם משחקי חצי הגמר, במסגרתם ייפגשו מכבי ת"א והפועל אילת למשחק חצי הגמר הראשון, ומכבי ראשון לציון והפועל ירושלים למשחק חצי הגמר השני.

המכבים מת"א מגיעים לפיינל פור עם רצף הניצחונות הכי ארוך שנרשם העונה בליגת ווינר סל, 11 משחקים ויפגשו את הקבוצה שניצחה את כל קבוצות הליגה העונה מלבדם - הפועל אילת. אותו רצף ניצחונות ארוך של התל אביבים החל במחזור ה-26, אז גברו אלה על האילתים בתוצאה 92:99.

מאז עונת 2011/12, אף קבוצה לא הצליחה לזכות בשתי אליפויות רצופות - האחרונה שעשתה זאת היא מכבי ת"א, האם זו תעשה זאת שוב או שמא תודח כבר הערב בידיי הפועל אילת שמאז שחזרה לליגת ווינר סל בעונת 12/13 לא פספסה אף פלייאוף ורק פעמיים נעדרה משלב חצי הגמר?

כאמור במשחק השני הערב ייפגשו הפועל ירושלים ומכבי ראשון לציון למשחק נוסף ביניהן העונה על כל הקופה. אחרי המפגש ביניהן בגמר גביע המדינה בכדורסל בו ניצחה ירושלים, הכתומים מעיר היין ירצו לנקום ולשחזר את ההצלחה שלהם מלפני שלוש שנים - כשגברו על ירושלים בגמר הפיינל-פור בדרך לאליפות היסטורית.

אחרי הערב נדע מי תגענה לגמר הפיינל-פור בחמישי הקרוב בסופו רק אחת תניף את צלחת האליפות.