פולין
פוליןצילום: אייסטוק

האם נפתרה אחת התעלומות הגדולות שנותרו פתוחות מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה?

ציידי אוצרות בפולין טוענים כי חשפו כניסה למנהרה סודית בצפון-מזרח פולין, כאשר על פי הערכתם ייתכן כי במנהרה הוסתר "חדר הענבר" – חדר שנבנה ע"י אמנים רוסיים וגרמנים במאה ה-18 עבור הצאר פיטר הגדול, ושוויו מוערך ב 300 מיליון יורו. החדר שהכיל לוחות ענק, מראות ומנורות עשויים כולם מזהב וענבר, נבזז ע"י חיילי הצבא הנאצי במלחמת העולם השנייה ומאז נעלמו עקבותיו. מאז סיומה של המלחמה ניסו מאות ציידי אוצרות לחשוף את מיקומו של "חדר הענבר" אך ללא הצלחה. כעת טוענים צידיי האוצרות כי ייתכן והתעלומה בדרך לפתרון.

ברטלומיי פלבנצ'יק, אחד מראשי מוזיאון "Mamerki" בצפון-מזרח פולין, אומר כי צוות המוזיאון הצליח לחשוף כניסה למנהרה סודית באמצעות מכ"ם משוכלל, ולטענתו המנהרה מעולם לא התגלתה וייתכן מאוד כי חדר הענבר האגדי הוסתר בתוכה. "בזכות השימוש במכ"ם משוכלל הצלחנו לאתר את מיקומה של המנהרה התת קרקעית.

אחרי שביצענו חפירות במקום, מצאנו למעשה צוהר קטן למנהרה, שלא נפתחה למעשה מאז מלחמת העולם השניה. עד שלא ננסר את העצים שמכסים את הכניסה למנהרה, לא תהיה אפשרות להיכנס לתוכה". ההערכות האופטימיות של ציידי האוצרות כי אכן מדובר במקום המסתור של "חדר הענבר" מתבססת גם על העובדה כי המנהרה נמצאת קרוב יחסית ל"מאורת הזאב", המפקדה של אדולף היטלר בצפון-מזרח פולין. באזור כבר נמצאו בעבר אוצרות שנבזזו ע"י הנאצים והסתרו על ידם במקום.