הולכים למשחק שישי. גמר ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, הגיע הלילה (בין שני לשלישי) לרגעיו המכריעים כשטורונטו כמעט וזכתה באליפות היסטורית וסנסציונית.

המארחים הקנדים שצריכים רק עוד ניצחון אחד בסדרת הגמר כדי לזכות באליפות היסטורית, היו לא רחוקים מלעשות זאת הלילה באולמם הביתי, כשלמרות שפיגרו לכל אורך המשחק, ברבע האחרון התעורר הכוכב הגדול שלהם קוואי לאונרד ועם 12 נקודות רצופות שלו פתח פער קטן בן 6 נקודות שהיה נראה כי יספיק לניצחון רביעי ואליפות סנסציונית.

או אז הבינו אוהדי הכדורסל בעולם כולו עד כמה חסרונו של קליי תומפסון במשחקים האחרונים בסדרת הגמר היה משמעותי. יחד עם סטף קרי ודריימונד גרין, הובילו אלה ריצת 9:0 בדרך לניצחון חוץ בתוצאה 106:105 ושלחו את שתי הקבוצות למשחק מספר 6 שיתקיים באורקל ארינה, אולמה של האלופה גולדן סטייט. האם האלופה המכהנת תצליח להפוך את הסדרה כנגד כל הסיכויים?

מלבד תומפסון, גם דוראנט חזר מפציעה, אך ברבע השני נפצע בשנית ובגולדן סטייט חוששים כי קרע את גיד האכילס. כעת מצמקת גולדן סטייט את המאזן בסדרת הגמר ל-2:3, כאשר טורונטו עדיין רחוקה ניצחון אחד מאליפות היסטורית. האם היא תעשה זאת דווקא באולמה של האלופה גולדן סטייט במשחק שיתקיים בין חמישי לשישי?

סטף קרי סיים שוב כקלע המוביל של הווריירס עם 31 נקודות, קליי תומפסון הוסיף 26, דמרכוס קאזינס סייע מהספסל עם 14 ו-6 ריבאונדים וגם גרין קלע בדו-ספרתי כשסיים עם 10 נקודות, 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. דוראנט, שהספיק לשחק 12 דקות לפני שנפצע שוק בשוק ברגל ימין, סיים עם 11 נקודות אולי במשחקו האחרון במדי גולדן סטייט.

אצל טורונטו קוואי לאונרד, שהציג יכולת פושרת ברוב שלבי המשחק ולהט בדקות האחרונות סיים עם 26 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, קייל לאורי הוסיף 18, מארק גאסול 17, וגם סרג' איבקה, פסקל סיאקם ופרד ואנווליט קלעו בספרות כפולות, אך זה לא הספיק לזכיה כבר הלילה באליפות היסטורית.