הקריקטורה האנטישמית
הקריקטורה האנטישמיתצילום: מתוך העיתון

העיתון האמריקני 'ניו יורק טיימס' הודיע כי החל מהחודש הבא, יופסק הפרסום היומי של קריקטורות פוליטיות במהדורה הבינלאומית שלו.

בכך מיישרת המהדורה הבינלאומית קו עם הגרסה האמריקנית שהפסיקה את פרסום האיורים הפוליטיים על בסיס קבוע.

ג'יימס בנט, עורך המהדורה הבינלאומית של העיתון טען כי מדובר במהלך מתוכנן, אולם גורמים אחרים בעיתון אמרו כי ההחלטה נפלה אחרי הסערה שעוררה הקריקטורה האנטישמית שפורסמה בעיתון בחודשים האחרונים, ובה הופיעה דמותו של ראש הממשלה נתניהו ככלב נחייה הנושא עליו מגן דוד ומשמש את הנשיא טראמפ שהוצג כעיוור חובש כיפה.

פטריק צ'אפאטה, אחד מציירי הקריקטורות המרכזיים של ה'ניו יורק טיימס' אף אמר כי אין לו ספק שההחלטה נבעה מלחץ ציבורי. הוא מתח עליה ביקורת וטען כי חבריו מאבדים את מקומות העבודה, בגלל ש"לעורכי העיתון אין עמוד שדרה".

נזכיר כי הקריקטורה עוררה סערה בקרב כל יהדות ארה"ב לגווניה וגררה גל של גינויים וביטולי מינויים לעיתון.

הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, פנה לבכירי העיתון והביע את מורת רוחו בנוגע לפרסום. דיין הבהיר כי מדובר ב"קריקטורה אנטישמית, שהימצאותה בין דפי עיתון מרכזי מהווה עליית מדרגה בביטויים האנטישמיים ההולכים ומתעצמים ברחבי ארצות הברית".

גורמים במשרד החוץ אמרו כי בשיחות סגורות התנצלו בכירי העיתון על התקרית ונטען כי האיור פורסם ללא ידיעתם. כמו כן, האיור הוסר מרשתות העיתון שפרסם אחר כך שורה של התנצלויות על המעשה.