מולדובה
מולדובהצילום: ISTOCK

כאוס פוליטי: בשל משבר פוליטי במדינה, שתי ממשלות מכהנות במולדובה, אחת ממשלת מעבר ואחת נוספת שהוקמה בסוף השבוע. הממשלה החדשה שולטת בבנין הפרלמנט ואילו הישנה על בנין הממשלה.

בראש ממשלת המעבר עומד מי שכיהן עד כה כראש ממשלה, פאבל פיליפ הנתמך על ידי האוליגרך המקומי ולדימיר פלחוטניוק ועומד בראש מפלגת הדמוקרטים, ואילו את הממשלה החדשה הקימו במשותף המפלגה הסוציאליסטית הפרו־רוסית, ומפלגת 'אקו"ם' הפרו־אירופית.

שתי מפלגות אלו חברו יחד, למרות שהן מחזיקות בדעות מנוגדות לחלוטין, בנסיון להדיח את פיליפ מתפקידו כראש הממשלה.

אלא שמסתבר ששליטתו של האוליגרך פלחוטניוק במוסדות השלטון חזקה במיוחד, ובית המשפט החוקתי של מולדובה קבע שהממשלה של הסוציאליסטים ואקו"ם הוקמה לאחר שכבר חלף הזמן הנדרש מאז הבחירות, ועל כן יש לקיים כעת בחירות חדשות, כשעד אז ימשיך ראש הממשלה הקודם פאבל פיליפ, לכהן בתפקיד כראש ממשלת מעבר.

כדי לאפשר את קיום הבחירות השעה בית המשפט באופן זמני את נשיא מולדובה מהתפקיד, משום שהנשיא איגור דודון תומך במפלגה הסוציאליסטית ובראש הממשלה שנבחרה מטעמה. חברי הממשלה החדשה

במולדובה הודו אתמול כי שליטתו של האוליגרך פלחוטניוק בכל מוסדות השלטון היא איתנה, וכי כל עוד הוא לא יסכים לקבל את דין הבוחר, ימשיך נאמנו פאבל פיליפ להחזיק במושכות השלטון. זאת, על אף שגם רוסיה וגם האיחוד האירופי וארצות המערב הביעו את תמיכתן המוצהרת בממשלה החדשה.