אחד משלטי הארגון
אחד משלטי הארגוןצילום: אחים לנשק

ארגון 'אחים לנשק' פנה בסוף השבוע האחרון במכתב חריף לדובר צה"ל על רקע הדו"ח שעסק בתעסוקה מבצעית של הגדודים המעורבים ביו"ש.

"אנו חשים חובה למחות על הדרך שבה בחרתם להגיב, בהכפשות ובהאשמות, בצורה לא מקצועית שלא מכבדת את אגף הדוברות, מבלי לבדוק את כל הנתונים בטרם הוצאת התגובה", כתב יו"ר 'אחים לנשק' אייל תם.

באחים לנשק מציגים אסמכתאות המוכיחות כי תגובת דו"צ אינה נכונה וכי החומרים הועברו לראש מז"י, לרמטכ"ל, לראש אכ"א ואף למבקר צה"ל כחודשיים לפני פרסום הדו"ח לציבור. בנוסף ציינו באחים לנשק כי עד כה אף אחד מהגורמים לא טרח להגיב לממצאים הקשים העולים מהדו"ח.

במכתב ששלחו לאגף דובר צה"ל נכתב: "ראשית אנו מוחים על צורת התגובה הזו של גוף מכובד כדובר צה"ל, שמבלי לבדוק את העובדות ממהר להוציא תגובה שמטילה אשם ומאשימה בשקרים ארגון אזרחי. הדו"ח נשלח למספר גורמים רלוונטיים בצה"ל. בנוסף לדו"ח צורף מכתב עם בקשה לפגישה על מנת להציג ולדון בממצאים העולים מהדו"ח. על פי האסמכתאות מהדואר הדו"ח התקבל אצל הגורמים הרלוונטיים כחודשיים לפני פרסום הדו"ח לציבור".

עוד נכתב, "נטען על ידכם שאנו מציגים הצגה שקרית בדו"ח, תגובה זו נטענה מיד לאחר פרסום הדו"ח, מבלי שעבר זמן מספיק לבדוק את העדויות העולות מהדו"ח. לאור זאת עולה השאלה - על בסיס מה קבעתם שמדובר בהצגה שקרית? האם העדויות נבחנו?

לסיום, כקצינים שמשרתים במילואים, אוהבים את צה"ל ומרגישים אחריות על חוסנו ועמידתו של צה"ל, אנו חשים חובה למחות על הדרך בה בחרתם להגיב, בהכפשות ובהאשמות, בצורה לא מקצועית שלא מכבדת את אגף הדוברות, מבלי לבדוק בכלל את הנתונים בטרם הוצאת התגובה. דרך תגובה זו מגבירה את החשש אותו אנו טוענים, שביסוד הדברים כבר נטועה עמוק אג'נדה אזרחית שבעטיה מכנסים את הנשים לתפקידי לחימה, ללא בדיקה ועבודת מטה מסודרת וללא בחינה של השפעת התהליך על הבנות, על חוסנו של צה"ל ועל בטחון האזרחים".

מארגון 'אחים לנשק' נמסר: "העדויות הקשות והמטרידות של הדו"ח בהחלט מפחידות ומדירות שינה. אבל במקום להתעלם כדאי שדובר צה"ל יבחר לעודד את צמרת הצבא לעשות בדק בית רציני, איך קרה המצב הזה שארגונים קיצוניים מבית הקרן החדשה הצליחו לחדור כל כך עמוק לצה"ל ולהוביל דרכו אג'נדות זרות שפוגעות בבנות, פוגעות בצבא ופוגעות באזרחים. אג'נדות, שאין שום קשר בינם לבין תפקידו של הצבא - לנצח ולהכריע בקרב".

כפי שפורסם בערוץ 7, הדו"ח של 'אחים לנשק' סוקר את תוצאות לחימת הגדודים המעורבים (לוחמים ולוחמות) והצבתם בגדודי איו"ש. הדו"ח מורכב בעיקר מעדויות אנשי בטחון בשטחי יהודה ושומרון שמספרים על נזקים, ירידה נכרת ברמת הביטחון ועליה במקרי הפרעות הסדר כאשר מוצב במקום גדוד מעורב.

בדו"ח נאספו סיפורים רבים על נורמה צבאית נמוכה, מקרים בהם הגדוד המעורב שהיה מוצב במקום לא ידע להגיב נכון, ואף נזקים שאירעו בעקבות כך. למשל מובא בדו"ח סיפורו של ט', קצין קרבי במילואים: "המח"ט הגדיר שעת סיום למארב, אך המארב התקפל 45 דקות לפני הזמן כי חיילת אחת הייתה צריכה לשירותים. רבע שעה לאחר שהם יצאו הגיעו מחבלים".

מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל משבץ גדודים לפעילות מבצעית על פי שיקולים מקצועיים ולפי גרף סדור של תעסוקה מבצעית. בצה״ל למעלה מעשרה גדודים קרביים בהם משרתות לוחמות, גדודים אלו לוקחים חלק בפעילות הביטחון השוטף ומאפשרים לצה״ל לשמור על ביטחון התושבים ולקיים את מחזוריות האימונים. הגדודים המעורבים הינם גדודים מבצעיים הפועלים בגזרת הלחימה, מפגינים יכולת מבצעית טובה ובעלי נורמות ראויות".